Kremlík: Karlovarská část dálnice D6 bude v plné šířce 25,5 metru

foto Ilustrační foto - Kolem dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Chebem pokračovala 18. září 2018 nedaleko Sokolova stavba oplocení, které má zabránit vnikání zvěře na vozovku a následným nehodám. Ploty se stavějí na více než 30 kilometrech. Nejčastěji se zvířata dostávají pod kola aut v okolí Lokte a Březové na Sokolovsku.

Karlovy Vary - Karlovarská část dálnice D6 bude v klasické původně navržené šířce 25,5 metru, rozhodla centrální komise ministerstva dopravy. Přehodnotila tak svůj návrh na zúžení dálnice na 21,5 metru, s kterým přišla kvůli úsporám při stavbě a slabšímu provozu. Proti zúžení ale protestoval Karlovarský kraj. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) dnes na twitteru uvedl, že o rozhodnutí komise informoval karlovarskou hejtmanku Janu Mračkovou Vildumetzovou (ANO).

Zúžení vozovky dálnice na 21,5 metru by také znamenalo v úseku Bošov - Karlovy Vary snížení maximální povolené rychlosti na 110 kilometrů v hodině. "Jde o nebezpečný úsek silnice, proto by podle nás měl být postaven v klasické šíři dálnice 25,5 metru a s maximální rychlostí 130 kilometrů v hodině," argumentovala před časem hejtmanka kraje Mračková Vildumetzová.

Podle ministra dopravy Kremlíka bylo argumentů pro širší variantu několik. "Domnívám se, že to rozšíření na 25,5 metru je důvodné. Má to svoji oporu i v procesu EIA (posuzování vlivu stavby na životní prostředí)," řekl dnes novinářům Kremlík při návštěvě Karlovarského kraje.

S klasickou šířkou dálnice 25,5 metru totiž počítala původní studie vlivu na životní prostředí. I o to se opírala argumentace kraje proti plánu na zúžení dálnice. Ministerstvo ale oponovalo, že je v místě slabší provoz a že by se uspořilo při stavbě.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je pondělí 21. října 2019

Očekáváme v 13:00 17°C

Celá předpověď