Koprodukční film Hra vypráví o potížích divadla na malém městě

foto Herec Jiří Mádl pózuje 7. října 2019 v Praze před novinářskou projekcí milostného dramatu Hra. Film chilského režiséra Alejandra Fernándeze Almendrase bude do kin uveden 31. října.

Praha - O potížích regionálního českého divadla, kde musí ambiciózní tvůrce bojovat s vedením města, vypráví film Hra chilského režiséra Alejandra Fernándeze Almendrase. V českém filmu, který vznikl v koprodukci Chile, Francie a Jižní Koreje, uvidí diváci Jiřího Mádla, Mariku Šoposkou nebo Elizavetu Maximovou. Do kin bude uveden 31. října.

Herečky Marika Šoposká (vlevo) a Elizaveta Maximová a herec Jiří Mádl pózují 7. října 2019 v Praze před novinářskou projekcí milostného dramatu Hra. Film chilského režiséra Alejandra Fernándeze Almendrase má premiéru 31. října. "Alejandro má manželku z Česka a díky ní k nám párkrát přijel. A protože její příbuzný dělá v divadle v Šumperku, zaujala ho tuzemská scéna a způsob, jakým funguje a která je pro něho zvláštní," řekl dnes ČTK Mádl.

Světovými cenami, včetně Ceny poroty ze Sundance, ověnčený chilský režisér Almendras si na natáčení vybral Kladno. "Režisérovi se líbila opravená budova kladenského divadla, která je taková strohá a studená, což se mu hodilo pro černobílý film. Almendras byl vztahem divadla a města fascinovaný, stejně jako mainstreamovým charakterem většiny repertoáru. V Chile způsob financování divadel z městského rozpočtu nefunguje, tam prý není taková návaznost na stálá divadla a soubory spíše putují," uvedla producentka Veronika Finková. "Film vznikal za velmi skromných podmínek a s o to větším nadšením. Natočili jsme ho za pouhých 14 natáčecích dní a prakticky celý v Kladně. Pracovali jsme v malém štábu a mezi tvůrci a herci panovala skvělá atmosféra," dodala.

V příběhu se svět mladého ředitele oblastního divadla Petra (Mádl) začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do nově příchozí herečky Karolíny (Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Jeho život se začíná rozpadat na všech frontách.

"Film je jiný v mnoha ohledech: černobílý, natočený ve formátu 4:3, velice tradičním způsobem, se statickou kamerou a s použitím klasické hudby. Je to vlastně pocta filmům československé nové vlny," podotkl Almendras. Nezastupitelnou roli hraje v milostném dramatu také klasická hudba. Pro snímek ji nahrálo Zemlinského kvarteto, Petr Jiříkovský a hudební producent Pablo Vergara.

Snímek Hra byl letos uveden na Letní filmové škole v Uherském Hradišti, kde byl režisér Almendras loni hostem. "Dělal už jsem se světově uznávanými režiséry jako Bohdan Sláma, (Juraj) Jakubisko nebo (Oliver) Hirschbiegel, ale Alejandro je teď opravdová hvězda. Možná i tím, že chilská kinematografie docela frčí a on vyhrál hlavní cenu na Sundance. S takovým režisérem se spolupráce neodmítá," konstatoval Mádl. "Komunikovali jsme v angličtině. Jak Alejandro mluvil s kameramanem Intim španělsky, postupně tato řeč prorůstala štáb a začínali jsme říkat španělský fráze. To bylo super. Dodneška si nějaký pamatuju. Dokonce mi pak Alejandro dal přezdívku "una más" - ještě jednou - protože jsem ho prý často žádal o zopakování záběru."

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je úterý 10. prosince 2019

Očekáváme v 21:00 -1°C

Celá předpověď