Pokles poptávky na evropském trhu je hlavní příčinou toho, že koncern Volkswagen letos na celém světě prodal během prvního čtvrtletí méně svých elektrických vozidel než ve stejném období loňského roku. Rozdíl činí více než tři procenta. Hlavním důvodem tohoto stavu je ochladnutí zájmu na evropském trhu téměř o čtvrtinu. Přesně se zde prodalo o 24,3 procenta elektrických vozidel méně než od loňského ledna do března.
Celkové prodeje vozidel značek koncernu Volkswagen, mezi něž patří i tuzemská Škoda, přitom celosvětově narostl o tři procenta. Podíl elektromobilů na celkovém odbytu se tak snížil z loňských 6,9 na 6,5 procenta.
Přes pokles v Evropě zůstává tento region z hlediska prodejů elektromobilů tím nejdůležitějším. Má podíl na odbytu přes 54 procent. Na druhé místo se dostala Čína, kde naopak došlo k nárůstu zájmu o elektromobily koncernu VW o 91 procent. Pokles však Volkswagen zaznamenal i v USA.
Z hlediska modelů zůstávají nejúspěšnějšími elektrickými modely největší evropské automobilky typy Volkswagen ID.4 a ID. 5, za nimi následují Audi Q4e-tron a Škoda Enyaq iV. Právě mladoboleslavská značka je v segmentu společně s divizí Volkswage Užitkové vozy v koncernu jedinou, která meziročně měla dvouciferný nárůst prodejů (+12,3 procenta).
Představitelé Volkswagenu doufají, že tento pokles během letošního prvního čtvrtletí je ojedinělý. Prý totiž již nyní evidují více než dvojnásobný počet objednávek na elektromobily než ve stejné době loňska. Zákazníci na začátku dubna čekali na vyrobení celkem 160 000 elektromobilů s logy značek koncernu VW.












