Koncern VW i samotná Škoda Auto v září zvýšily odbyt

foto Ilustrační foto - Výroba automobilů Volkswagen v továrně v německém Cvikově.

Wolfsburg (Německo) - Německý automobilový koncern Volkswagen i česká dceřiná značka Škoda Auto v září po koronavirovém propadu zvýšily odbyt. Skupina Volkswagen prodala 933.600 aut, což je meziročně o 3,3 procenta více, Škoda Auto pak odbyt zvýšila o 2,6 procenta na 104.600 vozů. Koncern to uvedl v dnešní tiskové zprávě.

Zatímco ale skupina Volkswagen vykázal za celé třetí čtvrtletí pokles, mladoboleslavská automobilka zaznamenala růst, a to o 0,8 procenta.

Ještě v srpnu přitom skupina Volkswagen prodala meziročně o 6,6 procenta vozů méně. Nedařilo se jí ani za období od ledna do září, kdy všechny její dceřiné značky zákazníkům dodaly o 18,7 procenta méně vozů než ve stejném období loni. Ve třetím čtvrtletí dodala skupina Volkswagen zákazníkům o 1,1 procenta méně vozů. Na vině jsou především obavy zákazníků z větších investic v čase krize.

Naději ale dává automobilkám zářijová statistika o prodeji osobních aut v Evropské unii. Podle ní se jejich prodej letos v září poprvé zvednul, a to o 3,1 procenta. Jak ale připomněla agentura DPA, loňské září bylo prodejně slabé, protože zákazníci se snažili pořídit si nový vůz dřív, než začnou platit přísnější emisní pravidla.

Koncernu Volkswagen se v září dařilo hlavně v západní Evropě, kde prodal meziročně o 10,3 procenta více vozů. Ve střední a východní Evropě vykázal nárůst o 3,4 procenta, růst o 0,9 procenta zaznamenal i v Číně, tedy na svém nejdůležitějším trhu. Znovu klesl trh v Jižní i v Severní Americe.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je sobota 24. října 2020

Očekáváme v 15:00 17°C

Celá předpověď