Na historicky nejvyšší podíl v rámci celkového objemu do provozu zaregistrovaných nových osobních aut v Německu dosáhla auta s bateriovým, případně plug-in hybridním pohonem. Vyplývá to z čerstvé statistiky za měsíc srpen. Dohromady se jedná o podíl 27,6 procenta.
V porovnání se stejným měsícem loňského roku se prodeje elektromobilů dostaly na celkové číslo 53 357, což je o 61 procent více.
V současné době již zákazníci volí o něco častěji klasické elektromobily před plug-in hybridy. Vozů první kategorie se prodalo téměř 29 000 kusů, zatímco plug-in hybridů více než 24 000.
Za uplynulých osm měsíců letošního roku bylo v Německu do provozu zaregistrováno již 421 000 elektrických osobních vozů. To z této země dělá největší trh pro tato vozidla v Evropě.
Nejúspěšnější značkou je Volkswagen. Za ní následují tři německé prémiové značky v pořadí Mercedes-Benz, Audi a BMW. Ty však oslovují své zákazníky převážně díky plug-in hybridům.
Americká Tesla obsadila v srpnu pátou pozici. Pokud by se sestavoval žebříček pouze podle prodaných “čistých” elektromobilů, tak by se sice dostala na druhou pozici. I tak jsou ale její prodeje v porovnání s Volkswagenem jen zhruba poloviční. Americká značka má ovšem šanci na vylepšení statistik, protože teprve nyní se dostává na evropský trh její Model Y.
Osmá v pořadí všech značek na německém trhu je Škoda.
Z hlediska jednotlivých modelů si nadále v Německu nejlépe vede Volkswagen e-up! Těsně za ním jsou Volkswagen ID.3 a Tesla Model 3. O čtvrtou a pátou příčku svádějí boj Hyundai Kona Electric a Renault Zoe.