Jak uspět na vnitřním trhu EU

foto Znak eura před budovou ECB. Ilustrační foto.

O tom, jak zvýšit informovanost českých firem o podmínkách působení na trhu EU, respektive o překážkách, s nimiž se na něm střetávají, byl dnešní seminář Vnitřní trh EU z pohledu malých a středních podniků. Další z cyklů seminářů ministerstva průmyslu a obchodu pro podnikatele se zaměřil na německy mluvící země, tedy na podmínky působení v Rakousku a Německu. Vystoupili na něm představitelé z Evropské komise a státní správy z obou jmenovaných zemí.

Seminář se věnovalt přeshraničnímu poskytování služeb, vysílání pracovníků, možnostem financování pro malé a střední podniky a dalším tématům. V přestávkách jsou rozhovory s ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem a jeho náměstkyní Martinou Tauberovou.

„České firmy dodávají na evropský trh až 85 procent našeho celkového exportu a tento trh s 500 miliony spotřebitelů skýtá obrovské šance. Pracuje zde na 20 milionů firem,“ uvedla Martina Tauberová. „Společnosti, které působí na trhu EU v praxi čelí překážkám, které se většinou týkají oblasti služeb a vysílání pracovníků. Často jde o bariéry administrativního charakteru nebo o nedostatečnou informovanost o předpisech v jednotlivých zemích,“ dodala.

Odborníci na semináři představili možná řešení nejpalčivějších aktuálních problémů na vnitřním trhu EU z pohledu podnikatelů. Překážky ilustrovaly také příběhy z praxe.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

3°C

Dnes je úterý 21. ledna 2020

Očekáváme v 3:00 -3°C

Celá předpověď