Jak Renault opravuje baterie elektromobilů?

foto PR - Oprava baterie elektromobilů (Szkolenie BRW 4)

V roce 2020 celkem deset kusů, vloni 22 a letos zatím třicet. Tak zatím vypadá statistika oprav trakčních baterií elektromobilů značky Renault na odborném pracovišti u dealera této značky v polském městě Zabrze.

Právě tam se v současné době ze servisů, které provozují koncesionáři značky v České republice, na Slovensku, ale i v pobaltských státech, v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a samozřejmě rovněž v Polsku svážejí vozy, u kterých diagnostika ukáže problém s vysokonapěťovou baterií. Nejčasnějším způsobem opravy výměna vadného modulu baterie za nový. Těch například baterie v novém Méganu e-tech obsahuje ve verzi s kapacitou 40 kWh osm, ve verzi s 60 kWh pak 12 modulů. Někdy je ale také problém v řídící elektronice nebo kabelovém propojení.

Oprava baterie probíhá ve specializované klimatizované místnosti. „To proto, aby se vyloučily odchylky jednotlivých sledovaných veličin při měření během postupných fází opravy,“ vysvětlili nám při návštěvě na tomto pracovišti.

Při opravě baterie musí být v místnosti vždy dva specializovaní technici, ale pouze jeden pracuje přímo na baterii. Druhý, který je stejně jako ten  první vybaven ochrannými pomůckami, ho kontroluje a v případě nějakého problému je připravený zasáhnout.

Renaultu se momentálně při poměrně malé četnosti problémů s bateriemi současných elektromobilů vyplatí tento centralizovaný způsob oprav. Ovšem pro zákazníky to znamená docela dlouhé čekání na opravený vůz. V ideálním případě je mu elektromobil vrácen po sedmi až deseti dnech, můžou to být ale také tři týdny.

 Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

4°C

Dnes je sobota 3. prosince 2022

Očekáváme v 21:00 3°C

Celá předpověď