Automobilka Porsche v několika příštích letech zásadně rozšíří nabídku svých plně elektrických modelů. Model Taycan v relativně krátkém časovém horizontu doplní elektrická verze menšího SUV Macan a po něm by měla přijít na řadu manažerská limuzína Panamera. Podle informací britského magazínu Autocar má bateriová Panamera využít novou elektrickou platformu koncernu Volkswagen. Ta se označuje zkratkou Scalable Systems Platform a je určena pro velké a luxusní modely.
Jelikož je segment velkých elektrických luxusních aut v současné době na vzestupu, potřebuje Porsche s ohledem na konkurenci zvětšit rozměry připravovaného vozu. Zatím je rozvor současné generace pod hranicí tří a délka pod pěti metry, v budoucnosti by oba tyto rozměry měly být poměrně výrazně překonány.
Zmíněnou platformu si navíc Porsche chce ještě náležitým způsobem upravit, aby zachovalo tradiční sportovní charakter svých vozů.
Porsche předpokládá, že zájem o takový elektromobil určitě bude. Modelu Taycan vloni dealeři značky prodali přes čtyřicet tisíc kusů, což je více než klasického typu 911.
Auto má navíc pro značku velký potenciál produkovat vysokou míru zisku. Na to ostatně nedávno poukazoval také nový šéf konceru VW Oliver Blume, který přišel právě z Porsche, který sdělil, že je zapotřebí se zaměřit na segmenty s vyšší marží.
Elektrický Macan se má dostat do prodeje ještě před koncem příštího roku, nová Panamera by mohla být hotova zřejmě v roce 2026.
Již v roce 2025 hodlá tato stuttgartská automobilka prodávat polovinu svých vozů s hybridním a elektrickým pohonem. O pět let později pak mát podíl těchto typů dosáhnout 80 procent.