Tímto vozem automobilka posiluje modelovou nabídku zaměřenou na evropské zákazníky. Chce oslovit zejména ty mladší a prodat jim na 100.000 i20 ročně. Zapůsobit na ně má zejména velikost vnitřního prostoru, řada technicky vyspělých a komfortních prvků a čistý, působivý design.
Nová generace i20 slavila premiéru na loňském Pařížském autosalonu a její prodej byl zahájen v listopadu. Je delší, nižší a širší než předchůdce a byla navržena v evropském designérském centru v německém Rüsselsheimu. Zaměření na Evropu ilustruje i skutečnost, že se vyrábí výhradně v nedávno rozšířeném závodě v tureckém Izmitu.
Druhá generace i20 používá oproti původní větší platformu. Rozvor je o 45 mm delší, takže kola jsou posunuta blíž k rohům karoserie. Vzrostly i další rozměrové údaje, délka dosáhla hodnoty 4035 mm. Zvnějšku zaujme odvážná příď s dominantní osobitou šestiúhelníkovou maskou chladiče, rozdělenou na dvě části, a elegantní světlomety s diodami LED pro denní svícení. Výrazné boční lišty nad spodním okrajem dveří dotvářejí elegantní profil. Střešní sloupky jsou tenčí, kratší a vzpřímenější díky použití pokrokové vysokopevnostní oceli, což přispělo i k lepšímu výhledu řidiče. Zadní svítilny přecházejí z blatníku do výklopného víka zavazadlového prostoru. Jeho objem vzrostl o 10% na 326 l, po kompletním složení zadní lavice se dá zvětšit až na 1042 l, což jsou na daný segment nadstandardní výsledky. Další úložné prostory jsou pod vyjímatelnou podlahou zavazadlového prostoru. Interiér nabízí širokou škálu barevných kombinací. Barevné bloky v interiéru jsou viditelné zvenku a doplňují barvu karoserie. Ovládací prvky klíčových systémů, pro audiosystém, topení, ventilační soustavy apod., jsou soustředěny do funkčních skupin, tím získávají na přehlednosti. Asymetrická přístrojová deska je nakloněna o pět stupňů směrem k řidiči. Nová i20 je koncipovaná jako pětimístný vůz a oproti předchůdci narostly prostorové rozměry pro cestující vpředu i vzadu, sedadla jsou v nižší poloze. Jsem statnější postavy s výškou 186 cm. Vpředu pohoda, vzadu ale pro mne na delší cesty dost místa není, hlavou se navíc dotýkám střechy. To bylo možná dílem i velkoplošného panoramatického střešního okna, které jinak vytváří příjemnou atmosféru, je výklopné a plně posuvné, a má sluneční clonu. Povšechně interiér nabízí slušný komfort a vzhled, je dobře odhlučněný. Zajímavé třeba je, že Hyundai v něm poprvé využívá ozdobné prvky s jemným klavírním lakem, které doplňují chromované detaily.
K testu jsme měli auto ve středním stupni výbavy Family+ s doplňkovými pakety, s nově vyvinutým čtyřválcovým benzínovým motorem o objemu 1368 cm3 se šestistupňovou manuální převodovkou (může být i v kombinaci se čtyřstupňovým automatem). Výrobce uvádí maximální výkon 74 kW/100 k, nejvyšší rychlost 184 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy, kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km. Celkově je možné vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových jednotek, letos má nabídku rozšířit ještě nový zážehový motor Kappa 1.0 T-GDI s přeplňováním turbodmychadlem a vyladěný na největší výkon až 120 k. Ve výbavě byly mj. multifunkční volant, palubní počítač, indikátor rychlostního stupně, automatická světla a stěrače, automatická klimatizace, 3,8´´ LCD displej, bluetooth i pro připojení telefonu, vstupy USB, port iPod, hlasové ovládání, asistent rozjezdu do kopce, systém Start/Stop, v tomto případě nazývaný Auto Stop, tempomat, systém sledování tlaku v pneumatikách, 16" kola z lehkých slitin, zadní tmavá skla, vyhřívaná přední sedadla a volant. Všechny verze nové i20 jsou standardně vybaveny elektronicky řízeným stabilizačním systémem, řízením stability vozidla a také systémem signalizace nouzového brzdění.
Najeli jsme celkem 621 km především po dálnicích, Praha z toho ukrojila přibližně 140 km. Nedivočili jsme, drželi se v rozumných mezích okolo předepsaných rychlostí, vůz nebyl nikdy zatížen více než dvěma dospělými osobami. Aby se rychle rozpohyboval, bylo třeba ho dostávat do vyšších otáček, řazení je poměrně plynulé a přesné. Průměrná spotřeba se na konci testu zastavila na úrovni 6,1 l/100 km, což při objemu nádrže 50 l představuje celkem slušný dojezd. Hyundai prezentuje novou i20 jako plnohodnotný rodinný vůz, zároveň prý cílí na mladší zákazníky. Rodiny s malými a mladšími dětmi s ním mohou být spokojeny jako se startovacím autem, až začnou mláďata dospívat, nejspíše se poohlídnou přeci jen po něčem větším. Nicméně jde o auto působivé zejména díky poměru užitné hodnoty a ceny.
Ty začínají u posledního modelu vozu Hyundai i20 na 259.990 Kč, základní cena testované verze bez doplňkové výbavy je 304.990 Kč.