Italská značka Fiat rozhodně nehodlá opustit své působení ve sféře malých městských aut. Právě naopak, cítí to jako vynikající příležitost. V rozhovoru pro magazín Autocar to potvrdil šéf automobilky Olivier Francois.
Podle něho je skvělé, že v této třídě působí jen málo tradičních a oblíbených modelů. Elektrická verze není dostupná třeba pro Ford Fiesta nebo Volkswagen Polo.
Proto chce Fiat během několika příštích let uvést na trh hned pět nových elektrických aut, které svojí velikostí náležejí do tříd A a B. „Áčkem“ se označují modely, jejichž délka se zpravidla pohybuje v rozmezí 3,5 – 3,8 metru, „béčka“ jsou právě vozy jako zmíněné Polo, Renault Clio nebo Škoda Fabia. Fiat zde dříve působil s typem Punto.
Právě vůz, který bude jakýmsi nástupcem tohoto automobilu, nabídne Fiat zákazníkům nejdříve. Následovat bude produkční verze konceptu Centoventi, který se dá pokládat zase za elektrického následovníka Fiatu Panda.
Italský výrobce hodlá své malé elektromobily vyvážet také do USA. Začne v roce 2024 modelem 500e a následně tamějším zákazníkům nabídne také upravenou sportovní verzi Abarth.