Je to jeden z paradoxů současné automobilové éry. Zatímco staromilci se pohoršovali nad tím, že pro svůj první velkosériově vyráběný elektromobil americká značka s modrým oválem ve znaku použila jméno Mustang, ve skutečnosti právě tento krok umožnil zrod další generace kultovního sportovního vozu. Tu Ford představil v minulých dnech.
Během autosalonu v Detroitu to uvedl nejvyšší koncernu Ford Jim Farley. "Mustang Mach-E svým způsobem umožnil vznik tohoto vozu," řekl.
Je samozřejmě zaviněno současným systémem emisních limitů a povolenek. Úspěch zmíněného elektromobilu podle Farleye pomohl automobilce v tom, že může být více flexibilní než někteří její konkurenti. Elektrického Mustangu Mach-E se totiž v některých měsících prodalo více než klasického Mustangu se spalovacím motorem.
Jelikož konkurence buď žádné elektromobily nemá nebo jich zatím prodává nedostatečné množství, musí postupně ukončovat prodej vozů s velkými a výkonnými motory. Například značka Dodge již oznámila ukončení produkce vozů Charger a Challenger. To se má stát na konci příštího roku. Také Chevrolet již připravuje své zákazníky na konec vozu Camaro.
Sedmá generace Fordu Mustang se tak stane nakonec jediným hráčem na trhu v segmentu takzvaných muscle cars s motory s vnitřním spalováním.