Poměrně jednoduchým způsobem se konstruktéři čínsko-švédské značky Volvo rozhodli vyřešit prodloužení dojezdu u menších plně elektrických modelů C40 Recharge a XC40 Recharge.
Díky tomu, že se do útrob vozů dostanou nové typy elektromotorů, které se navíc z místa u přední nápravy primárně nastěhovaly k té zadní, může dojezd na jedno nabití vzrůst až o šedesát kilometrů.
Zatímco v posledních desetiletích měla osobní Volva buď pohon předních nebo všech kol, nyní to bude standardně pohon zadních kol nebo opět všech čtyř.
Nové pohonné jednotky mají navíc u jednomotorové varianty o něco vyšší výkon (175 versus dosavadních 170 kW).
Kapacita akumulátorů se sice nezměnil, ale bylo vylepšeno jeho chlazení. Díky tomu se pak dojezd v rámci režimu WLTP u modelu XC40 Recharge single motor zvýšil z původních 425 na nynějších 460 kilometrů.
V případě vozu C 40 Recharge single motor je možné místo dosavadních 438 kilometrů ujet bez nabíjení 476 kilometrů..
Pro oba vozy se nabízí ještě větší akumulátor s kapacitou 82 kWh. Pak se automaticky do útrob dodává (nyní opět k zadní nápravě) motor s výkonem 185 kW. Dojezd se pak u XC40 Recharge zvýšil na 515 kilometrů a u typu C 40 Recharge až 533 kilometrů.
Více ujedou také dvoumotorové verze s pohonem všech kol. XC 40 Recharge dokáže až 500 kilometrů, což je v porovnání s dosavadní verzí o 62 kilometrů více. Podobně se vylepšily parametry také u C 40 Recharge. Místo původních 451 kilometrů je teď homologovaný dojezd 507 kilometrů.
Volvo u obou modelů také zrychlilo dobíjení. Verze s větší baterií je možné nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 200 kW, zatímco dříve to bylo jen 150 kW.