Dopravní podnik bude testovat trolejbus z Palmovky do Letňan

foto Pražský dopravní podnik představil 24. září 2019 na autobusovém nádraží na Palmovce parciální trolejbus Ekova Electron 12T, který dokáže část trasy ujet na baterii a který bude dopravní podnik hlavního města měsíc testovat v běžném provozu MHD.

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) bude od středy měsíc testovat trolejbus Ekova Electron 12T. Vůz bude i s cestujícími jezdit na lince číslo 58 z Palmovky do Letňan. Trolejbus je vybaven jak pohonem na baterii, tak se může za jízdy dobíjet z troleje. ČTK to dnes sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. V budoucnu mají být elektrifikovány další trasy včetně autobusu číslo 199 z Veleslavína na letiště v Ruzyni.

Fotogalerie

Trolejbus je poháněn elektromotorem, který je napájen buď z troleje, nebo z vestavěných baterií. Při brzdění plní elektromotor funkci generátoru. Vyrobená energie slouží například pro vlastní spotřebu vozidla, a to pro napájení palubní sítě nebo vytápění, dobíjení baterií a případně rekuperaci do trolejového vedení. Dojezd na baterie bez elektrického vytápění je 18 kilometrů a s vytápěním 12 kilometrů. Vůz je vybaven nájezdem pro vozíčkáře.

"Pracujeme na nové celkové koncepci alternativních pohonů v pražské MHD s výhledem do roku 2030, kterou představíme letos na podzim. Kromě hybridních autobusů či elektrobusů v ní plánujeme elektrifikaci některých linek obsluhovaných v současnosti konvenčními vozy na naftu," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Vedení města schválilo elektrifikaci linky 119 na letiště a počítá se s ní také u autobusů číslo 131 a 191. Podle Witowského by měly trolejbusy jezdit na severovýchodě města na lince číslo 140. "Nechceme jít ale do opačného extrému a vsázet vše pouze na elektřinu, plánujeme také testování vozů na další alternativní pohony, například na vodík," uvedl Witowski.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.

Parametry vozu Ekova Electron 12T

Délka 11,98 metru
Šířka 2,5 metru
Výška 3,5 metru
Počet sedadel 28
Výkon motoru 175 kW

 

Zdroj: Dopravní podnik

brn jw

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je pondělí 21. září 2020

Očekáváme v 23:00 16°C

Celá předpověď