Domažlický nanoSPACE, výrobce roušek, zvýšil padesátinásobně obrat

foto Ilustrační foto - Firma Nanospace, která kvůli koronaviru začala vyrábět nanoroušky, jich za květen dodá 200.000 pro ministerstvo vnitra. S novým obchodním partnerem spustila automatizovanou linku s denní kapacitou 10.000 roušek. S firmou Pardam se dohodla, že od ní bude odebírat membrány. Poptávku má i ze zahraničí, nově vyrábí i antivirový šátek. Loni měla obrat tři miliony Kč, letos je v souvislosti s dopady koronaviru utržila za první čtvrtletí. Nanospace už dodala přes 200.000 nanoroušek pro krizový štáb Českých Budějovic včetně zdravotníků, další písecké nemocnici i městu Písek.

Domažlice - Domažlická firma nanoSPACE prodala v loňském roce jeden milion nanoroušek, čtvrt milionu nanorespirátorů a zaznamenala rekordní zájem o lůžkoviny s nanomembránou. Její loňský obrat 128 milionů Kč se meziročně zvýšil téměř padesátinásobně. ČTK to dnes řekla Margareta Vojtková, mediální zástupkyně české firmy, která měla ještě loni v lednu pouze jednoho zaměstnance.

"Každý měsíc od vypuknutí koronavirové pandemie byl pro firmu rekordní. Prodeje lůžkovin s nanovlákennou membránou se zvýšily několikanásobně. Dále firma prodala desítky tisíc antivirových šátků," uvedla.

Na začátku loňského roku měla firma podle provozní ředitelky Lucie Konečné jen pár desítek objednávek denně, v září jich bylo i deset za minutu. Zatímco většina prodejců roušek zaznamenala loni v létě pokles poptávky, zájem o roušky a respirátory s nanovlákennou membránou stále rostl, uvedla. Nejčastěji u nanoSPACE nakupovali lidé se sníženou imunitou, kteří roušky používali už před pandemií, ale také lékaři a alergici. Na podzim se o výrobky začaly zajímat i firmy a školy.

"Hitem zimy byly antivirové šátky s nanovlákennou membránou. Společnost je šije i na zakázku pro velké české a zahraniční firmy, zahraniční golfové kluby, neziskové organizace a sportovce," uvedla Vojtková. Podle ní loni několikanásobně vzrostly také prodeje protiroztočových přikrývek, polštářů a povlaků s nanovlákennou membránou pro alergiky i samočisticích nátěrů.

NanoSPACE, která vyrábí vše v ČR z nanovláken od české firmy, investovala loni stovky tisíc korun měsíčně do informování zákazníků o rozdílech mezi nanovlákennými a běžnými produkty. "Podle podnětů jsme výrobky vylepšovali. Získali jsme velkou sílu na trhu s nanovlákennými výrobky," řekla Konečná. Firma vznikla v roce 2012. Vyvíjí produkty s nanovlákennou membránou pro alergiky a astmatiky a nanovlákenné ochranné prostředky. Zakladatelem je předseda Asociace nanotechnologického průmyslu ČR Jiří Kůs. V roce 2016 začala podle Vojtkové jako první na světě vyrábět protiroztočové povlečení a prostěradla z nanobavlny. Během pandemie začala s rouškami a šátky.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je sobota 27. listopadu 2021

Očekáváme v 13:00 5°C

Celá předpověď