DM DROGERIE MARKT: Zde jsem člověkem

foto S novým konceptem samoobslužných prodejen přišla dm drogerie markt do České republiky hned po roce 1989.

Již více než čtvrtstoletí působí na českém trhu společnost dm drogerie markt. Přinesla sem nový koncept drogerií s širší nabídkou a snaží se ukazovat lidem cestu ke zdravému životnímu stylu.

Fotogalerie

Nápad na nový druh drogerie se zrodil v hlavě Götze Wernera v Německu roku 1973. Rozhodl se nepokračovat čtvrtou generací v rodinné tradici klasických drogerií, ale přišel na německý trh s do té doby ojedinělým nápadem – samoobslužný typ prodejen pod značkou dm drogerie markt. O tři roky později vytvořil se svým dlouholetým přítelem a obchodním partnerem Günterem Bauerem plán na otevření prodejny samoobslužného typu také v sousedním Rakousku.

Po otevření hranic v zemích střední a jihovýchodní Evropy na přelomu 80. a 90. let se rakouská dm chopila příležitosti a expandovala do dalších zemí. V roce 1992 založila svou stoprocentní dceřinou společnost v České republice. Za sídelní město si z důvodu strategické polohy poblíž hranic s Rakouskem vybrala jihočeskou metropoli České Budějovice. Zde byla otevřena roku 1993 první prodejna dm na území České republiky.

V době založení společnosti dm drogerie markt s.r.o. byla pro běžné drogerie typická nabídka kosmetiky a zboží péče o domácnost. Společnost dm však přišla s rozšířením a začala nabízet i výrobky pro péči o dítě, fotoslužby a potřeby pro zvířata. Nový koncept drogerií se ukázal být úspěšný.

Zásobování z logistického centra

Hlavním marketingovým nástrojem dm při vstupu na český trh byla nabídka značkových produktů za nízké ceny. Expanze směřovala v první fázi do nákupních aglomerací velkých měst. Současně rostoucí počet prodejen dm vedl v roce 1994 k vytvoření nového konceptu zásobování, kdy společnost otevřela v jihlavské městské části Hruškové Dvory své logistické distribuční centrum. Po čtyřech letech činnosti dm logistické centrum zásobovalo již 50 prodejen po celé České republice. V té době rovněž dm jako jeden z prvních maloobchodních řetězců rozšířila svůj sortiment o značky Balea, Dontodent a Paradies.

V roce 2000 podstoupila společnost zásadní změnu loga, které obohatila o slogan „Znají moje přání, proto zde nakupuji“. Nové moderní logo s claimem vypovídalo o snaze společnosti vycítit zákazníkovy potřeby a vycházet jim vstříc. Strategií firmy se stává rozšiřování sortimentu značkových produktů, rozvíjení rodiny dm značek, nabídka produktů ve výborném poměru cena-kvalita a odměňování stálých zákazníků. V roce 2003 zavedla věrnostní program dm babybonus pro rodiče dětí do tří let a o dva roky později pak přichází s programem dm active beauty svět výhod, který byl v roce 2018 inovován a nese nový název active beauty.

Rok 2009 byl pro dm drogerii markt dalším mezníkem. Společnost staví člověka do centra zájmu. Nejen člověka jako zákazníka, ale také člověka jako spolupracovníka. To reflektuje i od té doby používaný slogan „Zde jsem člověkem, zde nakupuji“.

Pružná reakce na sociodemografický vývoj

Cílem dm je neustálé zušlechťování zákaznických potřeb a průběžná modernizace nákupního prostředí. U prodejen dm po celé České republice, kde to dovolují prostorové možnosti, dochází ke zvětšování prodejních ploch, instalaci herních prvků určených malým i větším dětem. Zatímco rodiče v klidu vybírají své oblíbené produkty, děti se zabaví hrou. Úspěšnou novinkou je tzv. kojící koutek, kde mohou maminky v klidu a nerušeně nakojit své miminko, a klidové zóny s lavičkami a aquamaty, kde se mohou zákazníci v průběhu nákupu občerstvit a odpočinout si.

Společnost dm se snaží pružně reagovat na sociodemografický vývoj společnosti. S ohledem na zvyšující se průměrný věk populace si stanovila jako jednu z priorit usnadnit nejen seniorům čtení složení výrobků a dalších informací umístěných na etiketách. Jako první v České republice tak dm v roce 2012 vybavila všechny své prodejny unikátními čtecími lupami, které připevnila přímo na nákupní vozíky.

Nové výrobky, stálé ceny

Hlavním cílem dm je, aby se zákazník cítil v prodejně příjemně. Chce o něj pečovat, věnovat se jeho potřebám, ale zároveň mu ponechat dostatečný prostor a soukromí pro nákup. dm nabízí zákazníkům kromě obvyklého drogistického zboží také alternativu v podobě širokého portfolia produktů šetrných k přírodě – přírodní kosmetiky, ekologických čističů a pracích prostředků, zdravé výživy, biopotravin či fair trade potravin, ale také speciální výživu pro osoby s různou formou potravinové intolerance.

Speciální místo v sortimentu pak představují nové dm exkluzivní kooperace: Tyto značky představují novou inovativní cestu na pomezí tradičních značkových výrobků a etablovaných privátních dm značek a překvapují zákazníky svým exkluzivním konceptem.

Dlouhodobou cenovou strategii a čtyřměsíční garanci dlouhodobých cen odstartovala v únoru 2015 kampaň „Vždy výhodně“. Touto kampaní komunikuje dm zákazníkům velmi důležité poselství o své cenové politice. Společnost chce, aby se zákazníci nemuseli stresovat krátkodobými akčními nabídkami, a garantuje, že každé snížení prodejní ceny je platné po dobu minimálně čtyř měsíců. Zákazníci si tak mohou být jistí, že celý svůj nákup pořídí v dm vždy výhodně.

Společenská zodpovědnost

Příkladné působení je pro dm nedílnou součástí celé firemní filosofie. Dlouhodobým cílem je zejména posílit u zákazníků uvědomělé chování a nasměrovat je k větší zodpovědnosti vůči životnímu prostředí. V minulosti tak společnost zrušila bezplatné vydávání plastových sáčků, dlouhodobě se věnuje osvětě v tématu třídění odpadů, v roce 2016 získala unikátní ocenění za první firemní přírodní zahradu v Česku.

Snahou dm je také využívání „zelené energie“, tedy energie získávané z obnovitelných přírodních zdrojů. Od ledna 2017 zásobuje zelená energie kromě budovy centrální správy také část prodejen. Snahy o zodpovědný přístup jsou patrné i v označení sortimentu, kde zákazníkům od února 2018 usnadňuje orientaci při výběru produktů více než 2000 tzv. zelených cenovek. Ty označují výrobky, které doložitelným způsobem přispívají k trvalé udržitelnosti, a usnadňují tak zákazníkům rozhodování.

Již devět let organizuje společnost dm pro prvňáčky preventivní program „Veselé zoubky“, který má pomoci dětem osvojit si správné návyky v oblasti dentální hygieny, a to vše hravou formou. Program získal oprávnění používat „Pečeť České stomatologické komory“.

V rámci myšlenky propojit krásu a zdravý životní styl, být „active beauty“, se dm drogerie markt snaží ukázat lidem cestu ke zdravému životnímu stylu a zejména poukázat na nutnost začít sám u sebe. Vést ke zdravému životnímu stylu už děti je tak poselstvím pro každého zodpovědného rodiče a dm by chtěla být na této nelehké cestě inspirací. Pohyb ke zdravému životnímu stylu bezesporu patří, proto se dm mimo jiné stala titulárním partnerem běžecké série RunCzech, ve které se běží i speciální trasy určené pro rodiny s dětmi pod názvem „dm rodinný běh“.

Gerhard Fischer, jednatel dm Česká republika „Nejzásadnější myšlenka, která reprezentuje značku dm, je ideál harmonie mezi vnitřní a vnější krásou. Tomu odpovídá náš přístup k zákazníkům, spolupracovníkům, obchodním partnerům a v neposlední řadě také nabídka produktů,“ říká Gerhard Fischer, který je jednatelem dm Česká republika již 23 let.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je úterý 12. listopadu 2019

Očekáváme v 15:00 4°C

Celá předpověď