Už více než 110 tisíc objednávek přijali dealeři značky Dacia v Evropě na elektrický model Spring. Ten je přitom v prodeji teprve od roku 2021. Vloni se dokonce stal třetím nejžádanějším elektrickým vozem v oblasti prodeje soukromým osobám.
Dacia si již také stihla vyhodnotit zkušenosti zákazníků s tímto vozem. Získaná data ukazují, že uživatelé se Springem v průměru denně najezdí 31 kilometrů průměrnou rychlostí 26 kilometrů v hodině.
Auto pak ve třech čtvrtinách případů dobíjejí doma. 66 procent dobíjení je z klasické zásuvky s napětím 230 Voltů.
Nyní se na trh uvádí nová verze, kterou pohání silnější eletromotor. Verze Spring Electric Extreme se vyznačuje zejména vyššími otáčkami. Nyní jsou 14 700 ot/min oproti 8 500 ot/min u motoru ELECTRIC 45. Převodový poměr redukční převodovky se zvýšil ze 7,162 na 12,057, což efektivně zvyšuje točivý moment přenášený na kola.
Nyní Spring Extreme ELECTRIC 65 zrychlí z 0 na 50 km/h za 3,9 sekundy, což je o 1,9 sekundy rychleji než Spring ELECTRIC 45. Na silnici se doba potřebná ke zrychlení z 80 na 120 km/h zkrátila téměř na polovinu (13,5 s oproti 26 s). Spring Extreme ELECTRIC 65 nabízí dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP a 305 km v městském cyklu WLTP.
Redaktor portálu Autonaelektřinu.cz již měl možnost tuto verzi v praxi vyzkoušet. Ujel s ní skoro stokilometrovou testovací trasu. Ta vedla centrem Vídně i po okolí rakouské metropole. Dvacet přidaných koníků je v malém autě skutečně dost znát. V městském provozu se cítí díky velmi malým rozměrům, snadné ovladatelnosti a teď i velmi solidní akceleraci, naprosto skvěle. Reálný dojezd je v autě s poměrně malou baterií v době, kdy není třeba topit ani klimatizovat, kolem 220-240 kilometrů. Průměrná spotřeba činila 11,2 kWh.
Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 je již v prodeji za cenu 576 400 Kč.