CzechTrade spustil pilotní fázi proexportní propagace

foto

Pandemie nového typu koronaviru urychlila digitalizaci v oblasti exportu a státní správy. Agentura CzechTrade společně s ministerstvem průmyslu a obchodu a CzechInvestem začaly už během prvních týdnů hledat nová řešení a využívat nové technologie s cílem podpořit český export a rozšířit možnosti firem.

Fotogalerie

Ministerstvo a obě agentury, ve spolupráci se společností PresentiGO, zdokonalují možnosti online prezentace českých firem na zahraničních trzích. Důvodem této součinnosti byla aktuální potřeba sofistikované prezentace v zahraničí, která by představila česká řešení pro boj s covid-19. Více informací poskytl Jan Špunda, vedoucí testovací fáze projektu v CzechTrade.

V čem vlastně zmiňovaný projekt spočívá?

V podstatě se jedná o centrální marketingovou databázi, díky které můžeme do zahraničí rychle a cíleně distribuovat a aktualizovat prezentační materiály k prostředkům pro boj s covid-19. Na začátku května vznikla první verze reprezentativní nabídky výrobců, u nichž byla identifikována dostatečná výrobní kapacita a certifikovaná řešení vhodná pro export. Kromě souhrnného přehledu byl pro tyto výrobce připraven tzv. „onepager“ v jednotném grafickém stylu.

Prvními uživateli nové platformy PresentiGo se v případě prezentace anticovidových řešení staly zahraniční kanceláře CzechTrade. Tamní zástupci spolu s ministerstvem testují možnosti online prezentace českých firem napříč celým světem. Zkušební verzi společnost PresentiGo poskytla v rámci pomoci v krizové situaci zdarma až do konce roku a celá databáze už nyní čítá přes stovku různých řešení.

Co vás přivedlo na myšlenku vytvoření centrální marketingové databáze?

Jsme moderní agentura na podporu exportu a průběžně pracujeme na zdokonalování prezentace českých vývozců v zahraničí. To byl hlavní důvod, proč jsme iniciovali testování nových technologií, které nám v celosvětové konkurenci pomohou odlišit se, zaujmout a efektivně distribuovat tuzemskou nabídku. Zároveň plánujeme využít nové technologie k dalšímu posunu státní správy směrem k digitalizaci.

Jak tuto platformu mohou zahraniční kanceláře využívat?

Platforma splňuje rámcové představy agentury jako účinného nástroje, který odráží nároky na koordinaci datových podkladů od několika různých subjektů. V současné době jsme se rozhodli pro její ostré testování. Všechny zahraniční kanceláře CzechTrade mají přístup do ověřené nabídky prostředků, která vznikla v jednotném grafickém stylu.

Systém navíc umožňuje vyhodnocovat, do jaké míry byly jednotlivé soubory využity, nebo škálovat distribuci podle různých uživatelských skupin. Součástí platformy je distribuční aplikace pro mobilní zařízení. Ta uživateli zobrazuje interaktivní obsah exkluzivně ve 3D prezentacích nebo přes rozšířenou realitu. Zjednodušeně řečeno jde o moderně koncipovaný katalog, který bude v budoucnu možné nosit s sebou v kapse a již nyní se v případě anticovidových řešení stává realitou.

Propojením prezentačních platforem se sofistikovanými zobrazovacími panely se může účinkování na zahraničních veletrzích posunout na novou kvalitativní úroveň, avšak je třeba nastavit dlouhodobě udržitelný systém včetně přípravy obsahu prezentací.

Máte s prezentacemi podobného typu zkušenosti i z jiných projektů?

CzechTrade zkoušel zařízení pro zobrazování obsahu moderní cestou už na únorovém Meeting Pointu v Praze. V místě konání akce byly díky jednomu z jeho klientů, společnosti Moram CZ, nainstalovány testovací velkoplošné panely. Jeden z nich je ve spolupráci s ministerstvem testován také na recepci resortu v Praze Na Františku.

Plánuje CzechTrade i jiné možnosti prezentace anticovidových řešení?

Vedle zmíněné platformy spustil CzechTrade také prezentaci antiCOVID řešení v Adresáři exportérů. Nabídka je na cizojazyčných stránkách jednotlivých zahraničních kanceláří agentury.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je úterý 7. července 2020

Očekáváme v 11:00 17°C

Celá předpověď