Již v září začne v Maďarsku fungovat továrna NIO Power Europe, v níž bude čínská automobilka vyrábět stanice pro výměnu baterií v jejích elektromobilech. Jedná se o první výrobní závod této společnosti mimo čínské území. Továrna má rozlohu 10 tisíc metrů čtverečních.
Podle tiskové zprávy bude závod NIO Power Europe sloužit jako výrobní, servisní a výzkumné a vývojové centrum pro energetické produkty NIO v Evropě. Hlavní činností má být výroba a poprodejní servis stanic pro výměnu baterií, školení pro energetické provozy v Evropě a výzkum a vývoj energetických produktů.
NIO nabízí své automobily v Evropě od loňského roku. Nejprve na norský trh uvedlo model ES8. Na začátku letošního roku právě v této severské zemi začaly fungovat také první bateriové výměnné stanice.
Ve druhé polovině tohoto roku se evropské působení NIO má rozšířit také na Nizozemsko, Německo, Švédsko a Dánsko. Připravuje také zahájení prodejů dalších modelů.
Ve své domovské zemi automobilka provozuje v současné době více než tisícovku výměnných stanic, na kterých se již uskutečnilo přes deset miliónů výměn baterií.
Stanice zvládají výměnu bateriových celků s kapacitou 75 nebo 100 kWh a připravuje se také možnost pro baterie s kapacitou 150 kWh.
V každé výměnné stanici současné generace je uloženo 13 baterií. Čtrnáctý slot pak slouží pro uložení právě vyjmuté baterie.
Teoreticky lze v každé stanici uskutečnit během 24 hodin 312 operací s bateriemi. Vyjmutí jedné vybité a její nahrazení nabitou trvá přesně 4 minuty a 37 sekund.