Čínská BYD chce do roku 2028 všechna auta pro evropský trh vyrábět v Evropě

foto Ilustrační foto - Slavnostní uvedení nové automobilové značky BYD (Build Your Dream) na český trh, 1. dubna 2025, Praha. Čínský automobilový gigant hodlá v letošním roce zdvojnásobit prodej v zahraničí na více než 800.000 vozů. Na snímku je hybridní model Seal U DM-i.

Mnichov (Německo) - Čínská automobilka BYD zahájí výrobu elektromobilů ve své nové továrně v Maďarsku koncem letošního roku. Firma, která je největším výrobcem elektromobilů v Číně, zároveň plánuje, že do roku 2028 budou všechna její auta určená pro evropský trh vyráběna lokálně v Evropě, což jí umožní vyhnout se evropským clům na dovoz aut z Číny. Agentuře Reuters to na mnichovském autosalonu řekla výkonná viceprezidentka firmy Stella Li.

Prvním modelem, který sjede z výrobní linky v Maďarsku, bude kompaktní elektrické vozidlo Dolphin Surf. Po zahájení výroby v Maďarsku chce automobilka v roce 2026 zahájit výrobu v Turecku.

"Snažíme se, aby naše výroba byla více evropská," řekla Li. Na dotaz, jak dlouho bude automobilce BYD trvat, než vyrobí lokálně všechny elektromobily, které potřebuje k uspokojení evropské poptávky, odpověděla, že dva až tři roky.

BYD původně v Evropě prodávala jen plně elektrické vozy. Koncem loňského roku ale oznámila, že začne v regionu prodávat i plug-in hybridy (PHEV), které lze nabíjet ze sítě, mají větší baterii a mohou delší dobu jet čistě na elektřinu než klasické hybridní elektromobily. PHEV jsou u evropských spotřebitelů oblíbené, například v Británii je nejprodávanějším modelem automobilky právě PHEV, dodala Li. V příštích šesti měsících BYD podle ní uvede na trh další tři až čtyři modely PHEV a očekává, že tyto vozy v Evropě brzy překonají prodej plně elektrických modelů. Na dovoz PHEV z Číny se také nevztahují vyrovnávací cla, která EU zavedla koncem loňského roku.

BYD také zvažuje, že na evropský trh uvede svou luxusní značku Yangwang. To by se mohlo uskutečnit v roce 2027, uvedla viceprezidentka Li.

EU koncem loňského října zavedla na dovoz elektromobilů z Číny vyrovnávací cla až 35,3 procenta, protože Peking podle ní náklady na výrobu elektromobilů uměle snižuje nespravedlivými subvencemi. Vyrovnávací cla se vybírají nad rámec standardního dovozního cla na automobily, které v EU činí deset procent.

Tradiční mezinárodní autosalon v Mnichově IAA Mobility oficiálně začíná v úterý. Dnes byl tiskový den, kdy automobilky a technologické firmy představují novinářům své novinky.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 8.09.2025 ČTK

Reklama

21°C

Dnes je pondělí 8. září 2025

Očekáváme v 21:00 15°C

Celá předpověď