Češi stále dávají přednost bílým a šedým vozům

foto Ilustrační foto - Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách (na snímku z 22. ledna 2018 je kompletace vozu Škoda Superb na montážní lince v kvasinském závodě), kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Oznámil to na dnešní tiskové konferenci šéf koncernu VW Herbert Diess. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunou do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. Jeho místo zatím nebylo vybráno.

Praha - Češi nakupují auta nejčastěji v bílé, šedé nebo modré barvě. Jejich pořadí je přitom stejné jako loni. Volba konzervativních barev souvisí s tím, že tři čtvrtiny vozů pořizují firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.

Podíl bílých vozů mezi nově prodávanými auty za deset měsíců letošního roku byl 29 procent, pro šedou barvu se rozhodlo 24 procent zákazníků a pro modrou 14 procent. Následují červená a černá barva.

Některé značky s přehledem nejpoužívanějších barev nekorespondují a je pro ně charakteristická jiná skladba. Například u Ferrari jasně dominuje červená s podílem 50 procent, u Maserati nebo Porsche zase vede černá. Vozy nejprodávanější značky Škoda se nejvíce prodávají v šedé barvě, těsně následované bílou. Stejné pořadí je i u japonské Toyoty.

Prodej nových osobních aut klesl od ledna do října meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se prodej snížil o 15 procent. První je značka Škoda se 72.646 registrovanými osobními vozy, následují Volkswagen s prodejem 21.556 aut a Hyundai.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

2°C

Dnes je středa 12. prosince 2018

Očekáváme v 5:00 1°C

Celá předpověď