Black and White ztvárňuje příběh, který není černobílý

foto Taneční představení Black and White v Národním divadle Brno.

Brno - Nejslavnější balet všech dob v moderním zpracování nabízí divákům Národní divadlo Brno. Taneční představení Black and White vychází z Labutího jezera Petra Iljiče Čajkovského. Na rozdíl od klasického baletu, v němž jsou v centru pozornosti baleríny Odetta a Odílie, moderní zpracování vypráví příběh z pohledu prince Siegfrida. Ten prochází složitou životní situací spojenou s léčbou těžkého onemocnění.

„Naším cílem bylo přiblížit toto klasické dílo mladší generaci popřením všech tradic a vizuálním přetvořením Labutího jezera. Black and White reprezentuje dnešek. Někdy stačí sekunda a náš život se převrátí naruby,“ nastínil umělecký ředitel brněnského baletu Mário Radačovský. Ten se ujal režie i choreografie představení, uváděného na scéně Mahenova divadla. Princ Siegfried (Gregor Giselbrecht) hledá sám sebe v kráse labutě, stojí ale před volbou. Zatímco původní zpracování jasně rozlišuje mezi černou a bílou labutí, v Black and White se dobro a zlo více prolínají. Bílá labuť (Emilia Vuorio) tedy neoplývá pouze křehkostí a něhou, stejně jako černá labuť (Klaudia Bittererová) není pouze vypočítavá a zrádná. Tanečním výkonem však nejvíce zaujme Rotbart (Martin Svobodník), který provází Siegfrieda po celou dobu představení. Radačovský zasadil moderní variace do původní klasické hudby. Kostýmy jsou jednoduché a decentní. Představení se neschovává za okázalé kulisy, těch je v představení naopak minimum. Zajímavým prvkem jsou ale použitá zrcadla, díky kterým se divák v houfu „labutí“ skutečného počtu baletek jen stěží dopočítá. Příští představení mohou diváci zhlédnout v nové sezoně v listopadu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 7.11.2025 ČTK

Reklama

12°C

Dnes je pátek 7. listopadu 2025

Očekáváme v 09:00 8°C

Celá předpověď