Renault je odhodlán pokračovat v rychlém přechodu od produkce vozidel se spalovacími motory k elektromobilům. Uvedl to šéf této značky Luca de Meo v komentáři k obchodnímu úspěchu modelu Megane E-Tech. Ten je nyní nejprodávanějším elektromobilem ve Francii a není vyloučeno, že se jich zde během jediného roku prodá sto tisíc.
Podle de Mea chce Renault v budoucnosti nabízet levnější typy elektromobilů. Jenže, největším problémem v tomto směru je podle něho cena vysokonapěťových baterií.
„V současnosti tvoří baterie 40 procent nákladů na výroby jednoho každého elektromobilu. A 80 procent z těchto 40 procent tvoří ceny surovin. A bohužel 90 procent těchto surovin není pod naší kontrolou,“ konstatoval Luca de Meo.
Renault ovšem nadále trvá na tom, že v roce 2030 bude vyrábět ze sta procent jen elektromobily. Během příštích čtyř let hodlá na trh uvést celkem 11 nových typů osobních aut poháněných výhradně elektřinou. Již za tři roky jich budou její dealeři nabízet sedm. Mezi nimi třeba také elektrický malý hatchback R5 či minivan 4L.
V nejbližších letech ovšem stále budou mít na výrobních linkách továren Renault převahu vozy s motory s vnitřním spalováním. Dokonce i ve zmíněném období do roku 2026 se na trh dostane oproti zmíněným 11 novým typů elektromobilů celkem 14 s konvenčním pohonem.
Renault se však již nechce orientovat na maximální počty vyrobených kusů. Chce klást hlavně důraz na náležitý zisk.