Zatímco konkurenční německé prémiové automobilky BMW a Mercedes-Benz mají již v současné době prakticky v každé své modelové řadě plně elektrický automobil, Audi za nimi zatím zaostává. Zájemci o „čistý“ elektromobil se čtyřmi propojenými kruhy na přídi si musí vybrat buď menší SUV Q4 e-tron, případně velký model Q8 e-tron nebo sportovní nízký sedan e-tron GT.
Ovšem to se má velmi brzy změnit, jak uvedl šéf značky Marcus Duesmann.
"Jsme na pokraji největší produktové iniciativy v naší historii. Do roku 2025 uvedeme na trh přibližně 20 nových modelů, z nichž více než 10 bude plně elektrických. Nastavili jsme kurz, abychom přešli na stoprocentní elektromobilitu,“uvedl.
Po roce 2026 již značka nepředstaví žádné nové auto se spalovacím motorem. Mezi těmi elektrickými pak má být rovněž model ve velikosti menší než je současný Q4 e-tron. Vzhledem k tomu, že nynější generaci Audi A3 skončí v roce 2027 životní cyklus, bude i jeho příští verze jezdit výhradně na elektřinu.
První z řady připravovaných elektrických modelů dorazí na trh již na sklonku letošního roku. Půjde o střední SUV Audi Q6-etron. Bude to první vůz vyvinutý na technickém základě nové platformy Premium Platform Electric, kterou inženýři Audi vyvíjeli s kolegy od Porsche.
Následovat by měla vozidla s nižšími karosériemi než mají současná SUV. Logický je proto příchod elektromobilů A4 e-tron, A6 e-tron a A8 e-tron.
Definitivní konec produkce spalovacích vozů u Audi nastane v roce 2033. Tedy přesně po skončení sedmiletého životního cyklu vozů, které budou mít premiéru ve zmiňovaném roce 2026.