Návrat legendy - Dodge Challenger

foto Dodge Challenger

Po 35 letech se vrací na scénu legendární Dodge Challenger. Pod kapotou může být až vidlicový osmiválec Hemi 6.1 o výkonu 316 kW. Dvoudveřové kupé pak zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 s.

První generace Dodge Challenger neměla příliš dlouhého trvaní. Díky ropné krizi se výroba ukončila po čtyřech letech, již v roce 1974. Současný Dodge Challenger připomíná svým designem svého předchůdce, zvláště rozšiřující se agresivní přídí a velkými 20“ koly a také rozměry (délka/šířka/výška 5023/1923/1488 mm). Kupé v retro stylu je postaveno na platformě modelu 300, Charger a Magnum. Světlomety jsou umístěny v mřížce chladiče vzduchu. Dva otvory nasávání vzduchu na kapotě přivádějí chladicí vzduch k osmiválci. Nutný přítlak garantuje velký zadní spoiler. Uvnitř vozu je dostatek prostoru pro pět cestujících, ačkoliv jde o dvoudveřové sportovní kupé. Nejlevnější model SE pohání vidlicový šestiválec 3.5 V6 spojený se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou (186 kW, točivý moment 339 Nm). V modelu R/T je k dispozici vidlicový osmiválec HEMI 5.7 V8 o výkonu 272 kW a točivým momentem 540 N.m. Motor spolupracuje s pětistupňovou samočinnou převodovkou (z 0 na 100 km/h za 6,3 s). Nejvýkonnější motor HEMI V-8 je exkluzivně nabízený pro model SRT8R. Osmiválec 6.1 V8 disponuje výkonem 316 kW při 6200 1/min a točivém momentu 569 N.m při 4800 1/min. Stokilometrovou rychlost pokoří za 52 s. Při otáčkách 6400 1/min zasáhne elektronický omezovač. Sílu na zadní kola přenáší elektronicky řízená pětistupňová samočinná převodovka. Čtyřpístkové brzdy Brembo umožňují rychlé a účinné zpomalení, z rychlosti 96 km/h údajně zastaví na 34 metrech. Brzdové kotouče mají vpředu průměr 360 mm, vzadu 350 mm. Sportovní výraz pokračuje také v interiéru, sedadla i volant jsou v černé kůži. Před řidičem jsou čtyři kruhové přístroje, které zobrazují všechna důležité funkce. Prostřední displej ukazuje čas zrychlení z 0 na 200 km/h, čas brzdění ze 100 km/h a hodnotu přetížení nebo čas na čtvrt míle. Každý model Challenger SRT8 zdobí mj. tabulka limitované edice na přístrojové desce. Vedle všech sportovních přísad mysleli inženýři také na bezpečnost – jako jsou čelní, boční a hlavové airbagy, ABS, ESP s kontrolou trakce a brzdovým asistentem. Vůz bude nabízen ve třech atraktivních barvách a pouze v jedné výbavě.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 8.10.2025 ČTK

Reklama

16°C

Dnes je středa 8. října 2025

Očekáváme v 21:00 14°C

Celá předpověď