Cupra Tindaya je první auto s range extenderem v koncernu VW

foto PR: Koncept Cupra Tinday

Automobilka Volkswagen zvolna začíná zavádět do svého výrobního programu dva nové elektrifikované typy pohonu. Jednak se jedná o takzvaný full hybrid, který v hojné míře využívají například Toyota nebo Renault a jednak o range extedender. Zatímco o tom prvním se mluví již delší dobu a prvním vozem, ve kterém bude zabudovaný, je nová generace modelu T-Roc, druhý dosud nebyl spojován s žádným konkrétním typem vozu.

Byť se o tom během mnichovské premiéry modelu Cupra Tinday, které byl redaktor Autonaelektřinu.cz osobně přítomen, veřejně nemluvilo, v zákulisí prosáklo, že pohon kol tohoto auta sice zajišťují baterie a elektromotory, ale v útrobách je zabudován také spalovací motor. Jedná se o čtyřválcovou zážehovou patnáctistovku, která ale nepohání kola. Stará se o výrobu elektřiny pro baterii v okamžiku, kdy v ní dojde zásoba načerpaná dříve z veřejné rozvodné sítě.

Baterie proto může být poměrně malá – její kapacita stačí na ujetí přibližně tří stovek kilometrů. Společně se zásobou benzínu v nádrži pro motor – range extender – ovšem bude celkový dojezd přibližně tisíc kilometrů. Řidič může v modelu Tindaya využít výkon 489 koní a zažít zrychlení z nuly na sto během 4,1 sekundy.

Tindaya je zatím koncepčním vozem, má se ale proměnit v auto určené pro běžné zákazníky.

Jako první technologii range extender zavedla v minulém desetiletí značka BMW v typu i3 Rex, nyní ji v sériově vyráběných automobilech využívají některé čínské značky.

Autonaelektřinu.cz

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 12.09.2025 ČTK

Reklama

18°C

Dnes je pátek 12. září 2025

Očekáváme v 14:00 18°C

Celá předpověď