Brno - Cestující, kteří využívají stanici v Brně-Králově Poli, budou mít od středečního odpoledne jednodušší přístup na nástupiště. Stavbaři totiž dokončili současnou etapu prací, takže se začne jezdit z druhého a částečně i z prvního nástupiště a místo dlouhou oklikou už se na nástupiště bude chodit novým podchodem, řekl dnes novinářům na stavbě náměstek pro modernizaci dráhy Správy železnic Mojmír Nejezchleb.
"Končíme práce na liché skupině kolejí a začneme pracovat v sudé skupině. Tyto práce budou hotové v prosinci. Nová nádražní budova by se měla otevírat veřejnosti už 30. září," řekl Nejezchleb. Proti původnímu prosinci se tak jedná o posun o čtvrt roku.
Stavební práce se netýkají jen nádražní budovy, ale i přilehlých úseků směrem na Kuřim a do Maloměřic a kvůli tomu je snížená propustnost tratě. Řada osobních vlaků proto končí ve směru od Tišnova právě v Králově Poli a směrem na hlavní nádraží jezdí jen část vlaků. Tato omezení by mohla skončit pravděpodobně v termínu, kdy se mění v polovině prosince jízdní řády. Přesné datum ukončení výluky ale ještě není známé. "V prosinci se budou oživovat technologie, stavba by měla být hotová už v listopadu," řekl Nejezchleb.
Na 23. až 26. května je ještě v plánu úplná výluka královopolské stanice, kdy dojde k instalaci dálkového řízení provozu.
Na podzim už by také měl být v provozu přilehlý terminál MHD a po dokončení stavby bude možné pod nádražím projít do Myslínovy ulice za nádražím, což je výhoda pro obyvatele zpoza nádraží. Cesta dosavadním průchodem pod kolejištěm je několik set metrů dlouhou zacházkou.
Celkové náklady stavby činí 3,4 miliardy korun, přičemž stát získá 2,5 miliardy z evropské dotace.