Technologie zásadně mění způsob, jakým lidé nakupují, prodávají a využívají automobily. Podle Petra Vaněčka, spolugenerálního ředitele společnosti AURES Holdings, přináší generativní umělá inteligence nové možnosti, které byly ještě před pár lety nepředstavitelné. Jak ovlivňuje trh s ojetými vozy a kam se automobilový průmysl ubírá?
Umělá inteligence pomáhá od výkupu až po prodej
Petr Vaněček zdůrazňuje, že nasazení umělé inteligence výrazně zefektivňuje procesy spojené s výkupem a prodejem vozů. Technologie je schopná v reálném čase vyhodnocovat obrovské množství dat, což umožňuje například identifikovat nejlepší trhy pro konkrétní vozidla. „Náš software se každou minutu dívá na trh a vyhodnocuje veškeré příležitosti,“ říká Vaněček. To, co bylo dříve možné pouze díky rozsáhlým lidským týmům, nyní zvládají algoritmy s minimálními náklady.
Zákazníci preferují faktickou komunikaci
S rozvojem umělé inteligence se mění i přístup k zákazníkům. Automatizované zákaznické linky dnes zvládají odpovědět na většinu otázek stejně kvalitně jako lidé. Vaněček vysvětluje, že určité skupiny zákazníků dokonce oceňují absenci emocí. „Berou to tak, že dostávají čistá fakta,“ doplňuje. Přesto však firma i nadále staví na synergii mezi lidmi a technologiemi, aby byla schopná pokrýt specifické požadavky, které stroj zatím nezvládá.
Digitalizace jako klíčový prvek budoucnosti
Od roku 2014 investuje společnost AURES Holdings do vývoje vlastního softwaru na bázi strojového učení. Petr Vaněček zdůrazňuje, že jejich technologie, na níž firma pracovala celou dekádu, je již plně integrována do všech oblastí podnikání. „Máme aplikace, které podporují výkup, prodej, řízení skladových zásob i marketing,“ vysvětluje Vaněček a dodává, že právě tento přístup pomáhá společnosti udržet náskok před konkurencí.
Automobilismus čelí i ekologickým výzvám
Budoucnost automobilového průmyslu se neobejde bez řešení klimatických otázek. Trendy směřují k elektromobilitě a efektivnějším technologiím. Společnosti jako AURES Holdings tak budou muset nejen přizpůsobit své obchodní modely, ale také hledat způsoby, jak co nejlépe pracovat s emisemi a snižovat uhlíkovou stopu svých operací.











