I vy věříte nesmyslům o kolagenu? Hledejte ověřená fakta

foto Zakladatelka a jednatelka Inca Collagen Romana Ljubasová

Dnes už snad ani neotevřeme sociální sítě, aniž by na nás okamžitě nevyskočil další kolagen. Stal se trendem, nové značky rostou jako houby po dešti a spotřebitel netuší, co si o tom myslet. Kolagen bývá automaticky spojován s krásou, ale je to také esenciální stavební bílkovina, bez které bychom neměli kůži ani pohybový aparát. Účinný produkt tedy může opravdu pomoci posílit klouby, podpořit elasticitu pokožky, zlepšit hojení ran či podpořit růst krásnějších vlasů a nehtů. Jak si však z tolika kolagenů vybrat a investovat peníze efektivně?

Kolagen na výrobu výživového doplňku pochází ze živočišných zdrojů, způsob jeho zpracování však rozhoduje o tom, zda bude mít reálné účinky. Do našich končin přišla v roce 2015 česká značka Inca Collagen jako jeden z prvních mořských kolagenů. Stala se průkopníkem a ikonou mezi kolageny, která si stále získává nové a nové fanoušky. Zakladatelka a jednatelka Inca Collagen Romana Ljubasová nám poodhalila tajemství, proč se tomuto produktu dlouhodobě daří, v čem spočívá jeho kvalita a jaký by měl být kolagen, který má přinést lidem skutečné účinky v podobě krásnější pokožky, vlasů, nehtů a silnějších kloubů.

Proč je kolem kolagenu takové haló? Dnes na nás vyskočí kolagen už i z ledničky.

Kolagen je kouzelné slovo, a je-li vyroben kvalitně, tak opravdu dělá zázraky s lidským tělem. Dá se říci, že existují dva přístupy majitelů značek, díky nimž to vzniklo. Jedni jsou ti, kdo pochopili, že je to složka mezi buňkami, která spojuje, vytváří, regeneruje a omlazuje. Pak jsou ti druzí, kteří zjistili: aha, jim to funguje… a takto vznikla celá řada růžových, meruňkových, ananasových různých kolagenů. A tam je to spíše o reklamě, která přesvědčuje lidi, že je to nejlepší na světě a vzniká trend.

My jsme jako jedni z prvních přinesli něco kvalitního, o čemž jsme byli přesvědčeni, že zde bude po generace. Že to bude nejen lovebrand, ale familybrand, který zde bude jako byznys s čistým úmyslem fungovat dlouhodobě. Když konkurence viděla, že nám to funguje, začaly se rodit nové a nové značky. Tak je nás nyní mnoho, ale lišíme se od sebe.

Jelikož je kolagenů na trhu obrovské kvantum, jak se mezi nimi dá vyniknout a jak se vám daří uspět v takové konkurenci?

Je to jako na pláži. Vidíte spoustu krásných žen, ale jen vzhled nestačí. Tady jde nejen o dobrý vzhled, ale musíme mít uvnitř tu skutečnou hodnotu. Sázíme na to, že růžové, nabarvené, chemicky doplněné, rychle vyrobené produkty si člověk pod vlivem reklamy koupí. Ale když se nedostaví to, co očekávali, tak se ti, co už u nás byli, vrátí nebo nás ti noví objeví a od nás už neodejdou. Takže, chtělo to uklidnit se a říct si, že sice je nás mnoho značek, ale lišíme se od sebe. Důležité je, aby samotný produkt obsahoval to, co funguje. Sázím tedy na dlouhodobost.

Při výrobě kolagenu je třeba jej štěpit, protože tak velkou molekulu by lidské tělo neumělo využít jako stavební prvek. Toto zpracování je rozhodující. V čem spočívá ta kvalita a jaký má být kolagen, aby přinesl reálné účinky? Čeho si tedy máme všímat, když si kolagen kupujeme?

V první řadě to, jestli je jednosložkový. To znamená, aby neobsahoval kyseliny, například kyselinu askorbovou nebo kyselinu hyaluronovou. Kyseliny a bílkoviny se spolu nekamarádí. S jinými látkami je kolagen denaturován, není již živý, takže na obalu může být napsáno „kolagen“, ale ten kolagen již přišel o své schopnosti.

Když máte hovězí, prasečí nebo kuřecí kolagen, ten je z teplokrevných živočichů. Jelikož by na nás mohla přeskočit z takové bílkoviny nějaká nemoc, tak je už ze zákona - celá Evropa je tím posedlá - povinnost tepelně upravovat. Takže tepelně upravené kolageny můžeme rovnou vyřadit. Ony se tepelně zpracují, vypadají sice stejně, ale složení kolagenové bílkoviny není aktivní, je z něj energie, nikoli stavební prvek. Tepelná úprava automaticky vyřadí z výběru hovězí či prasečí kolageny. Jejich kvalita je tím výrazně snížena.

Na druhé straně zde máme mořský nebo rybí kolagen, který se tepelně nemusí upravovat. Je třeba ho ale štěpit. Po chemické stránce se jedná o metodu jednoduché hydrolýzy pomocí jednoho enzymu, což je samozřejmě dražší a trvá déle, než nechat molekuly kolagenu rychle rozsekat mnoha enzymy. Tedy vezmeme jeden enzym a naštěpíme molekulu přesně na stejné dílky, peptidy se zachovanou strukturou helisy. Tělo pak rozpozná, že přijalo kolagen, a tak s ním začne pracovat jako s tetrisem. Doplní jej tam, kam bude potřebovat. Když ovšem máte každý kousek jiný, tak se to prostě nemůže vstřebat a to tělo neví, co s tím.

A co množství kolagenu? Opravdu jsou lepší ty produkty, co mají více kolagenu v denní dávce, například těch 10 0000 mg?

Co se týče množství, těch 3000 mg je dostatečné množství, více je už zase marketingový tah, neboť tělo má omezenou schopnost využít přijatý kolagen a 10 000 mg by ani nedokázalo využít. Takže více kolagenu neznamená více účinků. Naopak příliš málo, například jen pár miligramů v produktu, to je zanedbatelné množství, které tělu nepomůže.

Inca Collagen

Jaký je vlastně Inca Collagen a jak postupujete při jeho výrobě?

My jsme opravdu všechno vsadili na jednu kartu a nechali jsme si vyrobit něco, co podle odborníků funguje. Je to zásadně nebarvené, neochucené, krátkou hydrolýzou pomocí jediného enzymu naštěpené, zkrátka přírodní. Náš kolagen je vyroben takovou metodou, že když jej dáte do těla, tak něco reálného způsobí, protože je stavební. Zatímco mnohé jiné jsou jen bílkoviny, využitelné pro tvorbu energie, nikoli pro zabudování do tkání.

Takto vznikne produkt – hydrolyzovaný kolagen, ale co dál? Je nestabilní, je třeba ho tedy správně skladovat. Proto pak další krok je samostatné balení v jednotlivých sáčcích. Kdybyste z kolagenu odebírali postupně z jedné nádoby, tak by se vám mezitím zkazil. Ty stabilizované a chemicky upravené se nezkazí.

Takže, jednosložkový, přírodní, rybí, bez přídavních látek, bez konzervantů. Když je to růžové, malinové, tak to zkrátka nefunguje. Je to o té jednoduchosti – nechat to tak, nekonzervovat, nemaskovat, nechat to živé.

Jelikož je zde stále přetrvávající boom, chytilo se toho mnoho výrobců s vidinou zisku. Jak si mohou být zákazníci jisti, že u vás nešlápnou vedle a není to jen placebo?

Aktuálně máme kolem 300 000 zákazníků, samozřejmě ne se všemi můžeme komunikovat, ale je to slušný vzorek, od kterého dostáváme krásnou zpětnou vazbu - většinou jako poděkování. Prostřednictvím zákazníků se dozvídáme, co kromě nehtů, vlasů, pokožky, chrupavek se ještě může zlepšit.

To je na tom nejkrásnější. Já sice na byznysu vydělám, ale ten druhý má za své peníze splněná očekávání. A pokud to děláte dlouho, tak se vám to začne opravdu vracet, ti zákazníci vám to chtějí sdělit, nebo ukázat, nebo to sdělit a ukázat někomu jinému. To je to, co nás odlišuje, co nás jako společnost podrží a co nám nemůže vzít žádná konkurence.

Co když tomu zákazník neporozumí a řekne si, vždyť tady je jiný, levnější kolagen, vypadá to stejně. Jak s tím rizikem zacházíte?

Lišíme se právě tím, že si stojíme za svým, ani o milimetr neustoupíme z té kvality, aby když kolagen vstoupí do těla člověka, aby z něho reálně něco bylo. Vždy jsem si vybírala to nejtěžší i v předchozím byznysu, a proto jsem si dala vysokou laťku i u Inca Collagen. Z toho důvodu máme vlastně jen jeden produkt.

Jaké je tajemství toho, že se Inca Collagen stal prakticky ikonou mezi kolageny?

Má pevné kořeny. Krize, které skrze naši společnost procházejí, vždy zahýbou s tím, co člověk nepotřebuje. Lidé škrtají výdaje a omezují to, co není nutné. Nám se podařilo obstát. Inca Collagen se stal pevnou součástí rozpočtu mnoha domácností. I lidé, kteří nás pod tlakem nových značek opustili, se k nám vrátili.

Jsme lovebrand, protože ta modrozlatá krabička lidem stojí v interiéru, nemají ji schovanou mezi léky, naopak chtějí ukázat, že o sebe pečují. Nechci, aby to byl produkt na jedno použití, ale nechal v lidech otisk. Je to kvalitní věc, která opravdu dělá to, co vám slíbí.

Nejsme levný, ale jsme hodnotný produkt. To je to, co nás vrací do těch domácností od té jedné ženy ke druhé, od těch žen k manželům, matkám, tchyním. Šíříme se díky zjištění, že je to kvalitní produkt.

Jaká je budoucnost Inca Collagen? Je ještě prostor, kam se posouvat a jakou hodnotu ještě chcete svým zákazníkům předat?

Téma kolagenu jako esenciální stavební bílkoviny je pro nás nevyčerpatelné. My jsme se momentálně zaměřili na důchodce 60+ a na to, jak jim pomoci dožít se stovky. Jak si zachovat fyzické a psychické zdraví, kondici, aby ten život stál za to. Takže my přinášíme víc než jen kolagen.

Samozřejmě jsme nějakým klíčem a řešením, protože jsme mořský, hydrolyzovaný kolagen s až třemi typy (typ kolagenu I., II. a III.), tedy dáváme lidem to, co ten produkt musí mít. Ale my jim také vysvětlujeme, co tím získají. Že získají kvalitnější život. Pro mě je ten byznys zkrátka postaven na něčem víc, než jen na číslech, eurech a grafech.

Zjistěte více o přírodním mořském kolagenu na www.incacollagen.cz.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 24.12.2025 ČTK

Reklama

-1°C

Dnes je středa 24. prosince 2025

Očekáváme v 14:00 -1°C

Celá předpověď