Je pro vás stávající zdravotní pojišťovna ta pravá? Nezůstáváte u ní jen ze zvyku, protože její služby využíváte už mnoho let? Vojenská zdravotní pojišťovna ČR například pokračuje v procesu digitalizace a elektronické komunikace, jehož hlavním cílem je co nejvíce zjednodušit klientům přístup ke službám a benefitům. Nejbližší termín pro změnu zdravotní pojišťovny je 1. ledna 2025, žádost je však třeba podat do konce září.
Vojenská zdravotní pojišťovna je průkopnicí ve sdílení údajů mezi úřady, aby je její klienti nemuseli nahlašovat každému zvlášť. Jako první zdravotní pojišťovna například zavedla moderní řešení výměny údajů s Českou správou sociálního zabezpečení a pracuje na obdobném propojení s Finančním úřadem či Úřadem práce. Nově umožňuje klientům rovněž prokazovat svoji identitu aplikací eDoklady v chytrém mobilním telefonu. Nelze ji však zaměňovat za aplikaci eObčanka, která slouží výhradně k přihlašování k online službám.
„Uživatel si stáhne aplikaci eDoklady do mobilního zařízení, následně se autorizuje pomocí Identity občana, například prostřednictvím bankovní identity. Aplikace mu po tomto ověření zobrazí jeho občanský průkaz, který může začít používat ve styku s úřady i některými dalšími zdravotními pojišťovnami. Při návštěvě kontaktního místa VoZP je klient vyzván k předložení dokladu totožnosti. Pokud chce místo klasické plastové občanky použít její elektronickou verzi, ověří zaměstnanec jeho identitu v této aplikaci pomocí QR kódu,“ vysvětluje vedoucí klientských služeb VoZP Kateřina Pokorná.
Vojenská zdravotní pojišťovna tak pokračuje v dlouhodobém procesu digitalizace a elektronické komunikace. Již několik let mohou její pojištěnci využívat k vyřízení většiny záležitostí webový Klientský portál či mobilní aplikaci Zdraví na klik.
„Při změně zdravotní pojišťovny je důležité porovnat si mj. benefity a preventivní programy, které jednotlivé pojišťovny nabízejí, aktivně se zajímat o novinky, abyste si vybrali tu nejvhodnější možnost pro své potřeby,“ dodává Josef Křivánek, ředitel odboru komunikace a marketingu Vojenské zdravotní pojišťovny.
Přejít k jiné zdravotní pojišťovně lze jednou za 12 měsíců, a to na začátku ledna nebo července. Přihlášku je třeba podat tři až šest měsíců předem. Stát se klientem VoZP je jednoduché – online přihláška je k dispozici na webu pojišťovny, papírový formulář je možné odevzdat na kterémkoliv z 50 kontaktních míst. Pojištěnec by měl o změně informovat svého ošetřujícího praktického lékaře, a je-li zaměstnán, pak také svého zaměstnavatele.
O Vojenské zdravotní pojišťovně
Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky od roku 1993 zajišťuje zdravotní péči prostřednictvím špičkových odborníků ve vojenských i civilních zdravotnických zařízeních a lázeňských domech. O svých 700 tisíc pojištěnců pečuje prostřednictvím smluvní zdravotnické sítě po celé ČR, která zahrnuje přes 25 tisíc poskytovatelů.