Komerční prezentace Aktual.: 5.12.2006 10:10
Vydáno: 5.12.2006, 10:10
Škoda Auto představila letos tři světové novinky. Na jaře to byl Roomster, na pařížském autosalonu Octavia Scout a studie vozu Joyster.
Po úspěchu atraktivního modelu Roomster na ženevském autosalonu přichází mladoboleslavský výrobce s novým vozem Octavia Scout, který vychází z Octavie Combi 4x4.
Octavia pro volný čas
Scout zajímavým způsobem rozšiřuje nabídku škodovek s pohonem všech kol. Novinka se zvýšenou světlou výškou, pohonem všech kol a dvěma výkonnými motory (2,0 TDI PD/103 kW a 2,0 FSI/110 kW) posiluje pozici automobilky v segmentu vozů pro volný čas. Scout přidává octavii více individuality, robustnosti a optické dynamiky. Robustní vzhled vozu zdůrazňují vedle 17“ litých kol Proteus a mohutných nárazníků i nájezdové kryty, chránící zespodu přední i zadní část vozu, ochrana podběhů kol plasty, boční ochranné lišty a nástavce prahů. Scout zvládne mimo jiné také lehký terén nebo nezpevněné cesty. Systém pohonu všech kol je shodný s octavií 4x4. Využívá tedy mezinápravovou lamelovou spojku Haldex.
Scout nepatrně povyrostl
Octavia Scout je ve srovnání s Octavií 4x4 o 10 mm delší, o 15 mm širší a 13 mm vyšší než Octavia Combi 4x4 s paketem pro špatné cesty. Ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol má světlou výšku větší o 40 mm, oproti modelu Octavia Combi 4x4 s paketem pro špatné cesty o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem. Vnější robustnost vozu zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními projektorovými světlomety jsou v nárazníku integrovány přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17“ kola z lehkých slitin Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu.
Bohatá standardní výbava
Škoda Octavia Scout nabídne zákazníkům ve standardní výbavě řadu praktických detailů. K nim patří osvětlení nástupního prostoru ve vnějších zpětných zrcátkách nebo světelný senzor pro samočinnou aktivaci světlometů za šera. V interiéru zaujme kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy, na přání se budou montovat pedály z ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou. Pod přední loketní opěrou se nalézá praktický a objemný Jumbo box, speciálně pro model Octavia Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
K dispozici vznětový i zážehový čtyřválec
Octavia Scout bude k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory, jejich výkon přes 100 kW propůjčuje velmi dobrou dynamiku o něco těžšího automobilu s pohonem všech kol. Zážehový motor 2.0 FSI má výkon 110 kW a největší točivý moment 200 N.m při 3500 1/min, vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI PD disponuje 103 kW a 320 N.m při 1750 1/min. Pozoruhodné je, že maximum točivého momentu turbodieselu zůstává konstantní až do 2600 1/min, což je záruka velmi dobré pružnosti a razantního zátahu od nejnižších otáček. Motor 2.0 TDI PD je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. K obsáhlé standardní výbavě dále patří ESP, čelní a boční airbagy, přitahovače bezpečnostních pásů a úchyty pro dětskou sedačku isofix na zadních sedadlech.
Pohon všech kol nesnižuje užitnou hodnotu vozu
Novinka používá osvědčený systém pohonu všech kol, který prokázal své přednosti již v modelu Octavia Combi 4x4. Systém pracuje s proměnným rozdělováním točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy podle jejich okamžitých trakčních schopností a to přes mezinápravovou lamelovou spojku Haldex. Ta je řízena elektronicky, dokáže rychle reagovat na změnu adhezních podmínek a nasměrovat točivý moment ke kolům, která mají lepší záběr. Další výhodou tohoto řešení jsou malé zástavbové rozměry. Díky tomu má Octavia Scout stejně objemný zavazadlový prostor jako klasická Octavia Combi s pohonem předních kol. Podobně jako verze Octavia Combi 4x4 má i Octavia Scout nádrž o objemu 60 l, tedy o 5 l více, než je u běžné octavie.
Model Octavia Scout si zákazníci mohou objednat v některém z 12 odstínů laku. Uvedení na trh plánuje výrobce na 1. čtvrtletí roku 2007.
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Vpředu napříč uložený vznětový čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1968 cm
3, největší výkon 103 kW při 4000 1/min, největší točivý moment 320 N.m při 1750 1/min. Šestistupňová ručně řazená převodovka.
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4660/1825/1417 mm, rozvor 2700 mm. Zavazadlový prostor 0,405 m
3.
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost - 1530/660 kg.
VÝKONY:
Největší rychlost 197 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s, spotřeba paliva 8,0/5,4/6,4 l/100 km.