V počtu registrací nových elektromobilů v Německu letos sice vedou dva modely značky Tesla, ovšem za nimi je malý Fiat 500.
Vyplývá z čerstvé statistiky německého úřadu KBA. Nejlepší v Německu vyráběný vůz s elektrickým pohonem (BMW i3) skončil dokonce až pátý. Na čtvrté pozici je totiž ve statistice za letošní první čtvrtletí v Nošovicích vyráběný Hyundai Kona Electric.
Tento žebříček navíc prozrazuje jednu další zajímavou skutečnost. Mezi dvanácti nejlepšími elektromobily je hned sedm z kategorie menších. Kromě zmíněných modelů Fiat, BMW a Hyundai sem patří ještě Renault Zoe, Smart Fortwo, Volkswagen ID.3 a Opel Corsa-e.
Mezi ty větší se naopak řadí mimo obou Tesel také Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5 i Škoda Enyaq iV.
Statistiku nejúspěšnějších značek elektrických vozidel, do které jsou započítávány jak plně elektrické vozy, tak rovněž ty s pohonem plug-in hybrid, vede samozřejmě Tesla, za kterou následují BMW a Mercedes-Benz.
Ty právě prodávají více plug-in hybridů než bateriových elektromobilů.
Zájem o vozidla, která mají ve svých útrobách zabudovaný jak elektromotor, tak motor s vnitřním spalováním, se zvolna snižuje. Jejich podíl na celkových prodejích nových osobních vozů v Německu se totiž meziročně snížil o 23 procent a činí nyní jen něco málo 11 procent. Naopak klasické bateriové elektromobily rostly v porovnání s prvním čtvrtletím loňského roku o 15 procent a dosáhly na podíl přes 14 procent.