Právě nyní, na konci března, zahajuje čínská automobilka Nio dodávky prvních kusů luxusního elektrického sedanu ET7 čínským zákazníkům. Děje se tak přesně podle předem oznámeného plánu. Ještě před koncem tohoto roku by se s novinkou měli svézt motoristé také na evropském kontinentu. Konkrétně v Německu, která bude první evropskou zemí, v níž se tento model bude oficiálně prodávat.
Vůz, který je vlajkovou lodí této značky s datem založení teprve v roce 2014, bude ve vrcholné výbavě nabízet s baterií s kapacitou 150 kWh, která podle čínské normy zajišťuje dojezd tisíc kilometrů na jedno nabití. K dispozici ovšem mají být rovněž varianty s bateriemi 70 kWh a 100 kWh.
Automobil, který na délku měří 5,1 metru a patří tedy do vyšší střední třídy, se má nabízet za ceny v přepočut od 1,5 do 1,75 milionu korun.
Jeho dynamické parametry jsou velice dobré. Auto získá pohon všech čtyř kol a výkon pohonných elektromotorů přesáhne hodnotu 650 koňských sil, Díky tomu vůz zrychlí z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než čtyři sekundy.
Také výbava je velmi dobrá. Zahrnuje například audiosystém s 23 reproduktory, vzduchové odpružení, sedačky s vyhříváním, ventilováním a masážní funkcí či řadu prvků elektronické výbavy, které umožní částečně autonomní jízdu. Prý minimálně na úrovni vozů Tesla.
Vozy Nio jsou také vybaveny vyměnitelnými bateriemi. Síť stanic, do kterých vůz zajede a během prá minut získá místo vybité plně nabitou trakční baterii, se už buduje také v Evropě.