Automobilka Nissan představila změny, které připravila po pěti letech od začátku prodejů pro svůj osobní elektromobil Leaf.
Tento model se tak i nadále bude nabízet se dvěma variantami vysokonapěťových baterií, Levnější s kapacitou 40 kWh má homologovaný dojezd 270 kilometrů a dražší s 62 kWh dodá energii na nujetí 385 kilometrů.
Hlavní změnou je použití nových firemních log na přední a zadní části logu a nových designů kol. Ani v interiéru není nic nového. Do výbavy se ovšem dostaly nové asistenční systémy, včetně režimu Pro Pilot, které umožňují částečně autonomní řízení.
Nissan Leaf se v Evropě nabízí již od roku 2011. První generace dokonce získala titul Car of the Year (tedy Evropské auto roku). Společně s užitkovým modelem e-NV 200 pak od té doby automobilka v Evropě prodala přes čtvrt milionu kusů elektrických vozidel. Čtyři pětiny z tohoto počtu přitom tvořil právě Leaf.
Nissan již dříve avizoval, že současný Leaf bude vyrábět až do doby, než se představí crossover, který ho pak nahradí.
Ještě dříve se však zájemci dočkají většího elektrického SUV. Tím je 4,6 metru dlouhé SUV Nissan Ariya. Tento vůz by měl mít dojezd 500 kilometrů díky baterii s kapacitou 90 kWh.