Již druhou generaci malé elektrické dodávky Kangoo představila automobilka Renault. Nový vůz ponese název Kangoo Van E-Tech. Oproti předchůdci Kangoo Z.E. si vůz polepšil prakticky ve všech podstatných parametrech. Napříkladd kapacita baterie narostla z původních 33 na 45 kWh a z toho plyne také delší dojezd. “Staré” Kangoo zvládlo 270 kilometrů v méně přísném měřícím cyklu NEDC, nové zvládá 300 podle metodiky WLTP.
Výkon pohonného elektromotoru narostl ze 44 na 90 kWh. Točivý moment dosahuje nyní hodnoty 245 Nm.
Vůz také získal schopnost rychleji dobíjet svoji baterii. Na veřejných rychlodobíječkách lze využít nabíjecí výkon 80 kW, díky čemuž se získá za půl hodiny dojezd na dalších 170 kilometrů. K dispozici je také příplatková palubní nabíječka 22 kW. I s tou standardní s výkonem 11 kW ale trvá dobití z příslušného wallboxu méně než čtyři hodiny.
Zejména v chladnějších měsících roku zajišťuje prodloužení dojezdu tepelné čerpadlo, které je spojeno s 22 kW nabíječkou. To předává teplo získané z venkovního vzduchu topné soustavě ve voze. Není tak nutné využívat topný elektrický odporový článek, který samozřejmě spotřebovává elektřinu z baterie.
V novém Kangoo Van E-Tech bude moci řidič zvolit jeden ze tři stupňů intenzity rekuperace.
V příštím roce se začne prodávat kratší verze vozu, která má nákladový prostor s objemem 3,9 m3. Ta delší získá další metr krychlový navíc a bude se dodávat od druhé poloviny příštího roku.
Užitečné zatížení činí 600 (v případě kratší verze) a 800 u té prodloužené. Navíc je možné připojit přívěs s hmotností půldruhé tuny.