Automobilky již zahájily práce na vývoji plně elektrických verzí svých nejdůležitějších, takzvaných “chlebových” modelů. V případě automobilky Škoda se to týká Octavie, u značky BMW se jedná pochopitelně o “řadu 3”. Vyplývá to z posledních informací britského magazínu Autocar.
Vůz by se měl představit v roce 2025 a bude pravděpodobně prvním s takzvanou koncepcí Neue klasse (Nová třída), což dokládá také interní označení projektu NK1.
Do útrob automobilu má být zabudována nová, již šestá generace elektrického pohonu, Díky tomu se dojezd na jedno nabití dostane zhruba na hranici 700 kilometrů. Současně se bude klást důraz na zlepšení aerodynamiky a rovněž v co největší míře využití lehkých materiálů. Souběžně s tímto elektromobilem ovšem bude ještě nějakou dobu v nabídce také BMW 3 se spalovacími agregáty pod kapotou.
Ještě před tímto vozem automobilka z bavorského Mnichova nabídne svým zákazníkům elektrické verze svých sedanů řad 5 a 7. Ty ovšem využijí již v současnosti využívanou generaci elektropohonu. Jedná se o takzvanou archiktekturu CLAR, která je zabudována v modelu i4.
Elektromobilní koncepce Neue Klasse bude použitelná jak pro sedany, tak třeba také pro sportovně-užitkové vozy a crossovery. Pohon bude možný jak na přední, tak na zadní, případně obě nápravy.
BMW současně vyvíjí nové technologie, které by měly zajistit co možná “nejzelenější” výrobu těchto vozů a jednak jejich recyklaci po skončení životnosti.