Čínská automobilka Nio, která oficiálně zahájila své působení v Evropě a v Norsku chce již v červenci začít příjímat objednávky na své velké SUV s označením ES8, nehodlá jen prodávat elektromobily.
Současně plánuje také budovat síť stanic pro výměnu pohonných baterií svých modelů. První čtyři vzniknou v Norsku ještě do konce letošního roku a příští rok se má síť rozšířit o dalších dvanáct. Představitelé společnosti tvrdí, že se tak pro uživatele elektromobilů výrazně zkrátí nutná zastávka pro získání dostatečného množství energie na další cestu. Zatímco klasické dobití baterie tohoto modelu (může mít kapacitu až 100 kWh) trvá minimálně desítky minut, u výměnné stanice se prázdná baterie za plně nabitou vymění během pouhých tří minut. Celý proces výměny přitom probíhá automaticky, bez nutnosti zásahu lidské ruky. Nio ES8 je velké SUV, které může mít na palubě 6-7 sedaček. Pohání ho elektromotory s výkonem 537 koní a dojezd činí díky vysokonapěťové baterii s kapacitou 100 kWh zhruba 500 kilometrů.
Příští rok má do Norska, a možná také některých dalších evropských zemí, dorazit vlajková loď této automobily. Tou je sedan ET7 , který by ve verzi s baterií 150 kWh měl být schopen na jedno nabití urazit až tisícovku kilometrů.












