Prodeje v objemu jednoho až dvou tisíc kusů modelu Enyaq iV očekává v letošním roce tuzemská prodejní organizace Škoda Auto. Při příležitosti zahájení testovacích jízd s tímto prvním elektromobilem vyvinutým a vyráběným přímo v areálu Škody Auto v Mladé Boleslavi to uvedl její vedoucí Jiří Maláček.
Společně s Octavií iV a Superbem iV pak má pak celkový počet letos v České republice prodaných vozů schopných jízdy čistě na elektřinu dosáhnout čísla v rozmezí 2 – 4 tisíc kusů.
Škoda zatím nezveřejnila přesný termín oficiální startu modelu Enyaq iV. “Bude to ale určitě v květnu, sdělil na dotaz Autonaelektřinu.cz Jiří Maláček.
Podle něho také v tu dobu bude k dispozici dobíjecí aplikace a příslušná karta Škoda Powerpass. Ta uživateli umožní přístup k bezmála 200.000 veřejných dobíjecích stanic v celé Evropě.
Ani v tomto případě zatím Škoda nezveřejnila podmínky, za jakých bude možné kartu či aplikaci užívat. Pravděpodobná je ale varianta, že registrovaný uživatel bude moci zvolit buď verzi dobíjení bez paušálu nebo s ním. V takovém případě by měl k dispozici každý měsíc určitou částku “volných” kilowatthodin.
Podmínky Škoda zveřejní současně s oficiálním startem prodejů.
Podle Maláčka také Škoda zatím nebude v České republice nabízet verzi Enyaqu s nejmenší trakční baterií. “V tuto chvíli vidíme, že zájem je především o verze s největším dojezdem a nejlepší výbavou. Poptávku v tomto směru máme i z firem, které se ale v této době chtějí především s elektromobilitou seznamovat. Proto si zpravidla objednávají jeden až dva kusy. “Jak dlouho bude tato seznamovací fáze trvat, je v tuto chvíli těžké odhadovat, ale je pravdpědobné, že růst prodejů elektromobil v České republice bude také v příštích letech spíše pozvolný,” dodal.