Hyundai Tucson - Korejec vyráběný u nás pro Evropu

foto Hyundai Tucson.

Praha - Byl navržen a vyvinut v evropském technickém centru automobilky v Německu a vyrábí se v závodě v moravskoslezských Nošovicích. Od září, kdy se u nás začal prodávat, si ho během tří měsíců objednalo na tisíc zájemců. Podobně tomu bylo i v dalších zemích Evropy, kde za toto období našel více než 85 tisíc zákazníků a stal se vůbec nejrychleji prodávaným modelem značky na starém kontinentu.

Fotogalerie

Zásadním cílem automobilky byla právě snaha, aby nový Tucson co nejlépe vyšel vstříc požadavkům evropských zákazníků. Na sklonku loňského roku se toto předsevzetí naplnilo třeba tím, že získal nejprestižnější španělské ocenění Nejlepší auto roku 2016. Odvážným a atletickým designem, vysokou úrovní komfortu a praktičnosti i rozsáhlým využitím inovativní techniky navazuje na průkopnické tradice značky Hyundai v segmentu kompaktních SUV. Nošovický závod oslavil loni v listopadu sedmé výročí zahájení sériové výroby, nyní má roční kapacitu na 350.000 vozů, z jeho bran jich vyjelo už 1,8 milionu, vyvážejí se do více než šedesáti zemí světa. A právě tady se vyrábějí všechny varianty Tucsonu pro evropský trh.

Hyundai Tucson.

Nesporně zaujme osobitým vzhledem. Vnější design má být kombinací elegantního městského stylu a odolné robustnosti. V přední části dominuje šestiúhelníková maska chladiče, na kterou navazují LED světlomety. Horizontální lišta ve tvaru křídla v předním nárazníku opticky zdůrazňuje široký rozchod kol. Elegantní, dynamický profil umocňují dozadu posunuté střešní sloupky, tvar podběhů, vzhůru stoupající spodní linie bočních oken, která splývá s klesající linií střechy. Osobitost zadní části vytvářejí výrazné horizontální linie, k okrajům karoserie protažené sdružené svítilny, ochranný panel spodní části a dvojitá koncovka výfuku.

Hyundai Tucson.

V interiéru najdete poměrně kvalitní materiály s měkkým povrchem. Nové horizontální uspořádání středové konzole je elegantní a navozuje dojem prostornosti. Středobodem na ní je 8“ displej s matným povrchem pro novou generaci navigačního systému, který se dodává se sedmiletým předplatným služeb TomTom LIVE zdarma. Velká pozornost byla věnována ergonomii, aby byly snadně dostupné všechny ovládače. Přední vyhřívaná i odvětrávaná sedadla mají dlouhé sedáky, byla elektricky nastavitelná v osmi směrech, u sedadla řidiče včetně bederní opěrky. Cestujícím vzadu slouží vyhřívaná sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. Vyhřívání měl i volant. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje v rozpětí 513-1503 litrů po sklopení zadních sedadel. K  praktičnosti přispívá nižší výška prahu nad zemí a dvojitá podlaha zavazadlového prostoru.

Hyundai Tucson.

Kombinovat můžete jedenáct barev karoserie se třemi barvami interiéru, čalounění je k dispozici z tkaniny nebo z velmi kvalitní kůže. K testu jsme měli vůz v nejvyšší výbavě ze tří Premium, takže vše uváděné bylo v základu, jedinou doplacenou položkou byl metalický lak. Leckdy je v jednoduchosti půvab, ušetří rozjímání nad nekonečným výběrem. Užívat jsme tedy dále mohli mj. elektricky ovládané zadní výklopné víko, prý s nejširším vstupním otvorem ve své třídě. Pro snadné nakládání se otevře, jakmile se s klíčkem přiblížíte k vozu. Tak se ale stává, že jsou někdy dveře dokořán, aniž byste to potřebovali. Míru pohodlí pochopitelně zajistí i celkový bezklíčový přístupový systém, spouštění motoru tlačítkem a elektrická parkovací brzda. Intuitivní parkovací asistent pomůže zaparkovat do podélné i příčné parkovací mezery. Do základní výbavy se dále zařadily třeba Led hlavní světlomety a zadní kombinovaná světla, 19" kola z lehkých slitin, solární skla se zatmavením od B sloupku, černě lakované střešní ližiny, zadní spojler, systémy bránící převrácení vozu, stabilizace přívěsu, řízení trakce v zatáčkách, autonomního nouzového brzdění, vedení vozu v jízdních pruzích, rozpoznávání značek, sledovaní mrtvého úhlu, tempomat s omezovačem, dvouzónová automatická klimatizace, přední a zadní parkovací senzory s parkovací kamerou s obrazem na displeji navigace, dešťový a světelný senzor, audiosoustava s příjmem DAB a bluetooth handsfree, a dokonce také dvoudílné panoramatické střešní okno s přední částí elektricky posuvnou. Chyběl snad jedině systém Stop/Start, což mě však nechávalo chladným, nemám ho nijak zvlášť v oblibě.

Hyundai Tucson.

Nový Tucson má v nabídce dva zážehové a tři vznětové motory. V testovaném autě byl nejsilnější dvoulitrový čtyřválcový diesel CRDi přeplňovaný turbodmychadlem s nízkou setrvačností v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, maximální výkon 136 kW/185 k, nejvyšší rychlost 201 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 9,9 s, uváděná spotřeba paliva 7,1/5,2/5,9 l/100 km. K dispozici je i sedmistupňová dvouspojková převodovka s plně automatizovaným nebo sekvenčním manuálním řazením. Systém pohonu všech kol při normální jízdě přenáší na přední kola 100% točivého momentu a v závislosti na provozních podmínkách může na zadní kola přenášet až 50 % hnací síly. Manuálně volitelný režim Lock mění rozdělení točivého momentu na neměnných 50:50% pro zvýšení stability při rychlosti jízdy až 40 km/h. Některé verze však mají pohon jen na přední nápravu.

Absolvovali jsme rozumným tempem celkem 568 km především po dálnicích, po městě z toho jen asi 80 km, zkusmo jsme zavítali do ne extrémně náročného lesního a lučního terénu. Ve všech podmínkách je auto až překvapivě vstřícné, příjemně se ovládá, poskytuje dostatek pohodlí a v základní výbavě nadstandardní komfort. Ukazatel průměrné spotřeby paliva se ustálil na hodnotě 6,9 l/100 km.

Cena nového Hyundaie Tucson v uvedené verzi a výbavě je 819.990 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

25°C

Dnes je čtvrtek 8. června 2023

Očekáváme v 9:00 22°C

Celá předpověď