Škoda Octavia Combi Scout - rodinný tahoun pro volný čas

foto Automobil koda Octavia Combi Scout.

Automobilka nabízí aktuálně šest modelů se speciálním offroadovým designem a vybavením. Tím posledním do sbírky je nová Octavia Scout, která vstoupila na náš trh na konci srpna. Předchozí generace se od roku 2007 do konce loňského prodalo po celém světě zhruba 53.600, což je asi 8 procent všech vozů řady Octavia prodaných v daném období. Scout je k mání výhradně ve variantě vycházející z modelu Combi.

Fotogalerie

Tento crossover pro volný čas vyniká efektním designem a všestranným využitím. Typická je u něj nadstandardní prostornost, vysoká funkčnost, nejmodernější bezpečnostní a komfortní systémy a poměrně vstřícný poměr ceny a hodnoty. Vstřebává v sobě povětšinou všechny vlastnosti a technické vymoženosti nejnovější třetí řady Octavie jako nejprodávanějšího vozu automobilky, která posbírala prestižní ocenění u nás i po světě. 15. prosince Škoda vyrobila 500.000. vůz Octavia třetí generace, jubilejní bílá GreenLine sjela z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. V západní Evropě v prvních jedenácti měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej tohoto modelu přibližně o čtvrtinu, v naší republice je za toto období samozřejmě nejprodávanějším novým vozem. Od loňského zahájení prodeje jsme už přinesli několik testů různých modelů a variant. Nyní se tedy soustřeďme na to, díky čemu se z Octavie Combi stává Scout. Automobil Škoda Octavia Combi Scout. Má být všestranným automobilem na silnici i mimo ni. Moderní pohon všech kol, výkonné motory, větší světlá výška a nájezdový úhel, paket pro jízdu po špatných cestách dávají předpoklady pro různorodé možnosti použití i v náročném terénu. Tažná síla byla zvýšena o 25% až na dvě tuny, navzdory většímu výkonu klesla spotřeba i hodnoty emisí v porovnání s předchozí generací až o 20%. Tento automobil vyčnívá nad běžnou produkci svým nápadným, drsným, silným, přitom však elegantním vzhledem. Součástí sériové výbavy jsou 17palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/50 R17. Vpředu a vzadu upoutají mohutné, černým plastem chráněné nárazníky se stříbrnými prvky ve stylu terénních vozů. Příznačné jsou černé plastové kryty chránící prahy a lemy blatníků, podobně jsou černými ochrannými lištami chráněny boky dveří. Dalšími prvky jsou kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu a hliníkové střešní lišty jako volitelné příslušenství. Do sériové výbavy navíc patří paket pro jízdu po špatných cestách s dodatečnou ochranou podvozku, která zamezuje mechanickému poškození a vniku nečistot do motorového prostoru. Ramena náprav, brzdová a palivová vedení jsou chráněna plastovými kryty. Automobil Škoda Octavia Combi Scout. Speciálně pro Scouta je individuálně upraven také interiér s množstvím specifických detailů. Jde o ozdobné prahové lišty vpředu s nápisem Scout, dekorativní lišty na dveřích, přístrojová deska je v klasické kombinaci černá/černá nebo černá/hnědá. Do standardní výbavy patří tříramenný kožený multifunkční volant, na něm i na hlavici řadicí páky je logo Scout. Automobil Škoda Octavia Combi Scout - interiér. Pokud jde o nové pohonné jednotky, tak můžete volit ze dvou dieselových a jednoho benzinového motoru. Úspory paliva vycházejí ze snížení hmotnosti až o 29 kg, vylepšené technologie pohonu všech kol a využití efektivních motorů Green tec se sériově dodávaným automatickým start/stop systémem a rekuperací. Všechny splňují emisní normu EURO 6, která začala platit od letošního září. Nejvýkonnější dieselovou motorizací, která byla i v testovaném voze, je 2,0 TDI o výkonu 135 kW/184 k s atraktivní kombinací automatické šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG a pohonem všech kol. Tato kombinace je u modelů automobilky k dostání vůbec poprvé. Motor 2,0 TDI 110 kW/150 k je k mání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, benzínová varianta 1,8 TSI 132 kW/180 k zase s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Automobil Škoda Octavia Combi Scout. Sériový pohon všech kol nové Octavie Scout zajišťuje moderní technologie na bázi spojky Haldex 5. generace. Rozložení sil na čtyři kola je vždy závislé na situaci. V tahu nebo při nižším zatížení je vozidlo poháněné převážně přes přední nápravu, což šetří palivo. Jakmile je potřeba větší točivý moment nebo přenos větších sil na kolech, plynule se během několika málo milisekund přidá pohon zadních kol. Díky tomu je prakticky vyloučena ztráta trakce. Pro použití v náročném terénu má Scout větší světlou výšku, která se v porovnání se standardní Octavií zvýšila o 31 milimetrů na celkových 171 milimetrů. Vylepšená je také stoupavost díky zvýšenému nájezdovému úhlu na 16,7 stupňů vpředu a 13,8 stupňů vzadu, auto tak zvládá i strmější a náročnější terén. Stabilní rozjezd při nízkých rychlostech podporuje sériově používaný elektronický uzávěr diferenciálu EDS. Je aktivní na přední a zadní nápravě a funguje jako nápravová uzávěrka. Scout je navíc sériově vybaven elektronickou kontrolou stability ESC, stisknutím tlačítka řidič může regulaci prokluzu dle potřeby zapínat a vypínat, a tím jízdu přizpůsobit aktuálním podmínkám. Testovaný vůz měl i prvky z nadstandardní výbavy jako infotainment navigační systém Columbus, panoramatické střešní okno, parkování s kamerou, všechny možné asistenty, driving mode selection, které jsme popsali v minulých testech Octavií. Ujeli jsme 762 km při průměrné spotřebě 5,8 l/100 km. Většinou jsme se pohybovali po dálnicích, po Praze absolvovali asi 150 km. V terénu jsme nijak výrazně neřádili, nicméně při podzimních plískanicích jsme se octli i na polních a lesních rozmáčených cestách, s nimiž si Scout poradil velmi zdatně. Ceny Škody Octavie Scout začínají na 690.900 Kč, základní cena testovaného modelu je 742.900 Kč.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 8.09.2025 ČTK

Reklama

21°C

Dnes je pondělí 8. září 2025

Očekáváme v 21:00 15°C

Celá předpověď