Škoda Yeti - varianta do města

foto Škoda Yeti - varianta do města

Tento model v automobilce loni kompletně přepracovali a na začátku letošního roku ho uvedli na trh. Yeti patří mezi nejoblíbenější kompaktní SUV. Svědčí o tom i nedávný triumf v české čtenářské anketě Nejlepší auta 2014, když zvítězil v kategorii Terénních automobilů do 650 000 Kč.

Fotogalerie

První zájemci si Škodu Yeti mohli pořídit v roce 2009. Zaznamenávala postupně prodejní úspěchy nejen u nás, ale i v Evropě, Rusku a Číně. S nyní přepracovaným vozem automobilka pokračuje v největší modelové ofenzívě své historie. Zásadní novinkou modernizace je nabídka dvou samostatných designových linií - jako elegantní provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety třeba i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například rozdílným zpracováním předního a zadního nárazníku, bočních lišt a prahů. Městské Yeti je má v barvě karoserie, outdoorový sourozenec zase z černého plastu.

Škoda Yeti - varianta do města

Celkově přichází změněné Yeti v novém designu značky Škoda. Přední i zadní část nyní působí výraznějším dojmem, s jasně patrnými ostrými hranami a liniemi, zdůrazněním horizontální roviny a novým logem. Na přídi je markantní maska chladiče a nově tvarované světlomety, volitelně jsou nabízeny i jako bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla mají hranatý tvar a jsou položena níže v nárazníku. Páté zadní dveře zase získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo. Nápadné zadní sdružené svítilny svítí písmenem „C“ tvořeným světelnými diodami. Novinkami v interiéru jsou třeba tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce. Rozšířena byla také nabídka kol o čtyři disky z lehké slitiny, a paleta barev.

Škoda Yeti - varianta do města

Pro obě designové varianty jsou k dispozici čtyři výbavové stupně - Active, Ambition, Elegance a Laurin & Klement, čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Podle konkrétní motorizace má vůz pohon buď jen na přední kola, nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG. K testu jsme měli variantu do města, ve výbavě Elegance, s druhým nejsilnějším dieselovým motorem 2,0 TDI/103 kW/140 k, šestistupňovou převodovkou DSG, pohonem 4x4, a s rozsáhlou výbavou na přání.

Stěžejním prvkem interiéru i nadále zůstává systém zadních sedadel VarioFlex s možností jedinečné variability uspořádání. Všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle se pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru. Variabilitu zvyšuje i řada osvědčených detailů, jako vpřed sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů, praktické držáky na láhve. Objem zavazadlového prostoru je minimálně 405 litrů, po posunutí zadních sedadel dopředu se zvýší až na 510 litrů, po vyjmutí zadních sedadel dokonce až na 1760 litrů.

Škoda Yeti - varianta do města

V přepracovaných modelech Yeti našly uplatnění čtyři nové Simply Clever prvky. Vedle oboustranného koberce je v zavazadlovém prostoru vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče pak držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš. Vedle těchto novinek byly v testovaném voze i mnohé další prvky zejména z výbavy na přání, mezi nimi rozměrná panoramatická posuvná prosklená střecha i s elektricky ovládanou clonou, automatická dvouzónová klimatizace Climatronic, navigační systém Columbus s dotykovým displejem, připojení telefonu prostřednictvím bluetooth, ovládání audiosoustavy, palubního počítače, telefonu, hlasového ovládání na multifunkčním volantu, kožená vyhřívaná sedadla, u řidiče elektricky ovládané s pamětí, tempomat, vyhřívané čelní sklo, nezávislé přídavné topení a větrání. O bezpečnost cestujících se stará devět airbagů, aktivní bezpečnost zvyšují asistenční systémy podpory při brzdění, stability, protiblokovací, kontroly trakce, elektronická uzávěrka diferenciálu, rozjezdový asistent, kontrola tlaku v pneumatikách. Yeti je nyní také prvním modelem značky, který může být na přání vybaven zadní parkovací kamerou. Vyzkoušeli jsme v kombinaci s předozadním parkovacím asistentem.

Škoda Yeti - varianta do města

Testovací vůz jsme prověřili na celkem 649 km, z toho bylo při courání po a na okrajích Prahy asi 300 km. I městská varianta kompaktního SUV je připravena na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Auto se dobře ovládá, osazený motor je poměrně tichý, pružný a celkem úsporný. Převodovka DSG dovoluje ruční řazení pouze v režimu D, nikoliv v poloze pro sportovní jízdu S. Dosažená průměrná spotřeba 6,7 l/100 km je jen o malinko vyšší než uvádí výrobce (6,3 l/100 km).

Ceny přepracovaného modelu Škoda Yeti začínají na 354.900 Kč, Yeti Outdoor je k dispozici od 474.900 Kč, základní cena testované verze je 704.900 Kč. K tomu je však třeba připočítávat ceny za vybrané prvky z rozsáhlé nabídky výbavy na přání.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 8.09.2025 ČTK

Reklama

21°C

Dnes je pondělí 8. září 2025

Očekáváme v 21:00 15°C

Celá předpověď