Na stránkách Zahraniční zpravodajská služba Ukrajiny (FISU), informovala agentura Ukrinform.
Podle údajů rozvědky se k rostoucím nákladům, nedostatku dopravců a ztrátě přístupu do evropských přístavů přidalo uzavření hranic mezi Litvou a Běloruskem, které ohrozilo tranzit do Kaliningradu.
Bělorusko navrhlo alternativní trasu: náklad bude dopravován kamiony do skladů v několika běloruských městech a odtud vlakem a trajektem. Oficiální Minsk tvrdí, že tento systém zkrátí dodací lhůty na deset dní a zmírní napětí na hranicích.
Ve skutečnosti však podle zpravodajských zpráv tato "záchranná" varianta nemůže vyvážit dopady mezinárodní izolace. Ruské logistické firmy nadále trpí chronickým nedostatkem dopravních prostředků, náhradních dílů a pohonných hmot, spolu s nedostatečným přístupem na klíčové trhy.
"Navzdory prohlášením o rozšíření spolupráce s Afrikou, Latinskou Amerikou nebo Blízkým východem nebudou tyto směry schopny nahradit ztracené evropské trhy," poznamenala ukrajinská zpravodajská agentura.
Agentura dospěla k závěru, že uzavření západních hranic a rostoucí politická izolace Ruska jsou dalším důkazem toho, že válka proti Ukrajině postupně ničí ruskou ekonomiku. Dodala, že pokusy běloruského vládce Alexandra Lukašenka podpořit Moskvu problém neřeší - místo toho vtahují Bělorusko hlouběji do krize vytvořené Kremlem.
Jak již dříve informovala agentura Ukrinform, údaje rozvědky ukazují, že ruská ekonomika se dostala do fáze, kdy ani oficiální statistiky již nemohou zakrýt rozsah jejích problémů.











