Oleksandr Pertsovskyi, předseda představenstva společnosti Ukrzaliznytsia JSC, to uvedl v rozhovoru pro server Reuters , jak citovala agentura Ukrinform.
"Jejich (Rusů - pozn. red.) prvním cílem je zasít paniku mezi cestujícími, druhým cílem je zasáhnout celkovou ekonomiku," řekl Percovskij.
Podle něj se nezdá, že by se nějak zvlášť zaměřovali na cílení na vojenský náklad. "Všechno jsou to v podstatě údery na civilní infrastrukturu," dodal.
Percovskij uvedl, že útoky, které zasáhly desítky rozvoden, souvisejí s dramatickým nárůstem počtu bezpilotních letounů dlouhého doletu, které vyrábí ruský vojensko-průmyslový komplex.
"Dříve prostě neměli dostatek prostředků na to, aby jeden bojový dron, například Šahed, ulovil lokomotivu. Nyní si mohou dovolit používat Shahedy k zasažení jednotlivých lokomotiv, nikoli strategických cílů," řekl.
Podle Pertsovského Rusko od poloviny léta útočí na železniční elektrické stanice a další infrastrukturní uzly většinu nocí v průměru šesti až sedmi dálkovými drony kamikadze Shahed.
"Jednají ... systematicky, vyřazují jednu rozvodnu za druhou nebo klíčové železniční uzly s cílem zastavit osobní vlaky a zasít mezi lidmi paniku a nedůvěru," řekl. Mezi nedávné příklady patří útoky na železniční stanice v Lozově, Synelnykove a Koziatynu.
Pertsovskyi uvedl, že narušení bylo minimalizováno a tranzit vojenských nákladů nebyl ovlivněn.
"Je to maraton... Oni udeří na nás, my se vzpamatujeme," řekl. "Oni udeří na nás, my se vzpamatujeme."
Světová banka odhaduje, že zhruba 30 % ukrajinských železnic se nachází v cyklu "odstraňování škod".
Jak informovala agentura Ukrinform, Percovskij v předchozím komentáři pro agenturu uvedl, že ruské síly se pokoušejí zničit klíčové železniční uzly.
Konkrétně 17. září se železniční infrastruktura stala terčem útoku ruské armády, což způsobilo zpoždění několika vlaků.
Foto: Ukrzaliznytsia