V posledních několika měsících zažívá e-commerce trh obrovský boom, na čemž se podepsala především koronavirová pandemie. Pokud ještě nemáte e-shop, je na čase na něm zapracovat, protože ztrácíte spoustu zákazníků, spousta z nich se totiž přesouvá právě do online prostředí. Zároveň však nezapomeňte vyřešit i otázku placení. Dobírka je příliš drahá, převod z bankovního účtu je zdlouhavý proces. Jednoduchým řešením jsou takzvané online platby prostřednictvím platební brány.
COVID-19 podruhé za tento rok zavřel maloobchodní prodejny i poskytovatele služeb (tedy až na několik výjimek). Jestliže jste nevyužili šance spustit online prodej během první vlny koronaviru, máte šanci druhou. Internetový obchod je skvělý prodejní kanál, v dnešní době by se dalo říct, že se jedná dokonce o nezbytnost.
Srovnání platebních brán
Vybrat si můžete hned z několika různých platebních brán, ovšem ne všechny jsou propracované a intuitivní. Podívejte se na platební brány srovnání. Uděláte si představu o tom, jaké systémy jsou přijatelné a jakým byste se naopak měli vyhnout.
Při výběru byste se měli zaměřit hned na několik důležitých parametrů. Zajímejte se o výši poplatku za jednu transakci, celkové náklady na provoz platební brány, složitost napojení na váš e-shop, ale i o nadstandardní služby a jejich ceny. V neposlední řadě se informujte o platebních metodách a úspěšnosti plateb či úrovni uživatelské podpory. Vyzkoušejte si sami, jak se jednotlivé platební brány ovládají, zda jsou uživatelsky přívětivé a jednoduché. Ještě nezapomeňte na poplatky za nestandardní transakce.
Platební brána Pays se stala oblíbenou hned z několika důvodů. Obchodníci oceňují jednoduchý ceník, v němž najdete, kromě transakčních poplatků, jen dvě další položky. Jednorázově zaplatíte 600 korun za aktivaci platební brány. Poté si brána účtuje poplatky od 0 do 39 korun za převod hromadných tržeb na váš bankovní účet. Všechny ostatní služby jsou tedy zdarma. Žádný měsíční paušál, poplatky za vratky či chargeback. Platit mohou i zákazníci s platebními kartami vydanými kdekoliv mimo Evropskou unii, ani za takové platby neplatíte žádné poplatky.
Platební brána Pays podporuje nejdůležitější platební metody, a to platbu kartou (včetně Apple Pay a Google Pay), převodem (většinou QR platby) a mobilem (SMS platby a m-platby). V případě zájmu dokážou vývojáři platební brány napojit do vašeho e-shopu i další platební metody, například PayPal, hotovostní platby přes terminály a podobně. Vše je pouze o domluvě.
Platební brána Pays a její novinky
V posledních několika měsících platební brána zapracovala na několika novinkách. Rozšířila řadu svých takzvaných Premium partnerů. V seznamu se tedy nově objevil systém Reservo Eats, což je skvělá zpráva zejména pro provozovatele restaurací. Platební brána ve spolupráci s Reservo Eats umožňuje restauracím vyřešit online objednávky a rozvozy jídel.
Propojením objednávkového systému s platební bránou poskytuje restauracím a dalším gastro provozům zajímavé možnosti.
Dále se platební brána zaměřila na platby Premium SMS. V podstatě se jedná o platby SMS, přičemž obchodník musel platit nemalou částku mobilním operátorům, často i více než polovinu. Premium SMS je nyní v novém kabátu, model je atraktivnější a výhodnější. Vy jako obchodníci tedy ušetříte.
Premium SMS se využívají například při platbě jízdenek, parkování, stahování obsahu z internetových serverů a podobně. Často se s těmito platbami setkáte i na stránkách s katalogy a v internetových databázích.
Pays přebrala kompletní systém pro zpracování SMS plateb od své mateřské společnosti AXIMA, a tím výrazně snížila obchodníkům náklady.
Přestože jsou platby na internetu pohodlné, mají i svá úskalí. Jakmile člověku někdo ukradne kartu, může s ní zaplatit přes internet. Platební brána zdokonalila způsob, jak zavčasu odhalit, jestli se jedná o platbu kradenou kartou. Vyvinula vlastní expertní systém pro řešení tohoto problému.
„Bohužel, vždy se najdou lidé, kteří budou chtít někoho okrást. V případě krádeže platební karty, která není včas zablokovaná, se obvykle zloděj pokouší vybrat hotovost z bankomatu nebo provést nákup na nějakém e-shopu. Náš systém tyto transakce úspěšně odhaluje a včas varuje majitele e-shopu. Obchodníky takto chráníme před zasláním zboží zloději. Okradený majitel karty totiž později platbu reklamuje u své banky a obchodník by byl nucen vrátit platbu za zboží, které již odeslal,“ dodává k nové funkce Karel Sasín, CEO Pays.cz.
Jaké výhody má platební brána Pays?
Stále váháte, jestli se obrátit právě na službu Pays? Následující výhody vás jednoznačně přesvědčí. Předností je, že nemusíte nic programovat a být IT specialista, protože platební bránu spustí na svém e-shopu opravdu každý. Jakmile se tedy rozhodnete implementovat ji do internetového obchodu, zabere vám to maximálně deset minut.
Další výhody
Všechny platební metody máte v jednom systému.
Sami určujete, kdo platí poplatky, jestli zákazník, nebo vy.
Platební brána funguje na všech zařízeních – webu, tabletu i mobilu.
Příjem záloh je jednoduchý a Pays automaticky vygeneruje platební předpis, jenž se automaticky odešle zákazníkovi na e-mail.
Neplatíte měsíční paušál, ale jen jednorázový poplatek.
Ceny jsou jasné, jednoduché a především nízké.
V současné době Pays používá celá řada předních e-shopů i poskytovatelů služeb, například rodinný pivovar BERNARD, největší prodejce pojištění v České republice ePojisteni.cz, předprodej vstupenek smsticket i srovnávací služba srovnejto.cz.