Společnost AURES Holdings, jež provozuje AAA Auto, Mototechnu, Auto Diskont a Driveramu, letos v únoru jmenovala na pozici co-CEO Petra Vaněčka. Ten ve společnosti dlouhé desítky let působil jako provozní ředitel. Ve své nové pozici se mimo jiné soustředí na technologie a inovace.
Firmu Petr Vaněček vede společně s Karolínou Topolovou. Zatímco Topolová má na starost strategické řízení, obchodní aktivity, vztahy s investory a partnery, marketing nebo zákaznické centrum, Petr Vaněček je zodpovědný za digitalizaci, inovaci, IT či data management. Moderních technologií se nebojí, což je dobrá zpráva.
V AAA Auto jsou před konkurencí napřed
„Vzhledem k tomu, že jsme začali se strojovým učením už v roce 2014, tak si myslíme, že máme opravdu dostatečný náskok před konkurencí,“ říká Petr Vaněček o AI v AAA Auto. Tehdy s tou myšlenkou přišel širší management a někdo by si možná mohl myslet, že se zbláznili. Konkurence stavěla domy a investovala do fyzické infrastruktury, zatímco v AAA Auto nabrali tým datových analytiků, začali se věnovat datům a technologiím. Vyplatilo se, dnes je spousta řešení umělé inteligence plně v provozu a na dalších se pilně pracuje. Zaměstnanci se ale nemusí bát. Technologie je nemají nahradit, mají s nimi spolupracovat a usnadňovat jim práci.
Jak se dá využívat AI v prodeji ojetých vozů?
AAA Auto je skvělým důkazem, že umělá inteligence má potenciál v libovolném oboru. Petr Vaněček popisuje například to, jak jim AI tvoří texty inzerátů na auta nebo pomáhá vytipovávat vhodné inzeráty. Umělou inteligenci zapojují i v call centru. Že odpovídá na textové dotazy, na tom už není nic překvapivého. Ve firmě ale pracují i na tom, aby si s vámi „robot“ mohl popovídat místo skutečného operátora call centra. Více prozradí Petr Vaněček v podcastu. Promluví třeba i o tom, že umělá inteligence je ne vždy levnější než lidská pracovní síla.