Víkend po Černém pátku rostly tržby obchodů meziročně o polovinu

foto Nákupy - ilustrační foto.

Praha - Tuzemští obchodníci zaznamenali během tohoto víkendu, který následoval po slevovém Černém pátku, meziroční růst tržeb nejčastěji o 30 až 50 procent. Návštěvnost internetových obchodů se zvýšila proti loňské akci o více než třetinu. Vyplývá to z informací firem oslovených ČTK. Do akce se zapojilo více obchodníků, kteří mnohdy nabízeli slevy delší období.

"Potvrdilo se, že Black Friday je už definitivně etablovaný v Česku. Lokální společnosti ho domestikovaly tak, aby se přizpůsobily potřebám zákazníků a prodali co nejvíce. Na Slovensku jsme prozatím takový boom nezaznamenali," podotkl marketingový ředitel prodejce elektroniky Datart Jan Samko. Datart nabízel slevy celý týden a za tu dobu zvýšil tržby e-shopu o 73 procent. V prodejnách byl obrat v pátek a o víkendu rekordní v tomto roce.

Mall.cz naopak podle mluvčího Jana Řezáče zvýšil během kampaně na Slovensku tržby o 160 procent a v Maďarsku pak o polovinu. "V součtu za celou skupinu Mall Group a za všechny země odhadujeme tržby v rámci kampaně 250 milionů Kč, což je oproti loňsku nárůst 50 procent," uvedl.

Podle dat vyhledávače slev Skrz.cz, který ceny produktů ověřuje, je v rámci Černého pátku opravdu výhodných zhruba 60 procent zlevněných produktů. Na Skrz.cz utratili Češi zatím v rámci akce nejvíce peněz za nábytek a elektroniku. Nejprodávanější položkou jsou mobily. U internetových obchodů, které poskytly zajímavé nabídky s reálnými slevami, stoupl už v průběhu týdne denní obrat zprostředkovaný Skrz.cz i o více než 100 procent.

Tržby internetového obchodníka s elektronikou CZC v pátek a navazujícím víkendu díky pokračujícím slevám meziročně vzrostly o 40 procent a zákazníci nakoupili o třetinu zboží více než v loňském roce. Největší nápor kupujících byl v pátek. "V nákupních košících se nejčastěji objevovaly mobilní telefony, notebooky, televize, herní konzole a příslušenství," uvedl marketingový ředitel Michal Gabriel.

Internetový obchod Kasa.cz zaznamenal o víkendu v porovnání s loňským víkendem po Černém pátku růst o více než 35 procent. Proti běžnému listopadovému dni byl však nárůst více než pětinásobný. Mezi nejprodávanější kategorie patří mobilní telefony, tablety, notebooky nebo televize. Lidé kupovali i dražší vybavení do domácnosti, u kterého byla větší sleva, jako například kuchyňské roboty, kávovary, pračky, sušičky, nebo lednice. Větší zájem byl i o produkty dílna, zahrada a sport fitness.

Síť kamenných obchodů a e-shopu s elektronikou Euronics o víkendu včetně pátku zvýšila proti prvnímu listopadovému víkendu tržby o 200 procent. Do internetového obchodu pak zavítalo o 40 procent více zákazníků. "Ty nejžádanější položky se vyprodaly v řádu hodin. Největší vliv na rychlost vyprodání měla samozřejmě výše slevy, ale také atraktivita konkrétního produktu. Akci jsme měli interně a logisticky dobře připravenou. Díky přípravě a vysokým kapacitním možnostem našich skladů jak centrálních, tak i na prodejnách, jsme zvládali i to nejžádanější zboží v poměrně krátkém čase doplnit tam, kde bylo potřeba," dodala mluvčí Lenka Mastešová.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2016 ČTK

Načíst další článek

9°C

Dnes je sobota 10. prosince 2016

Očekáváme v 5:00 5°C

Celá předpověď