Ve Středočeském kraji a v Praze pojede od nového řádu více vlaků

foto Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (RoPID) představil 2. prosince v Praze patrový vůz pro posilové příměstské vlaky.

Praha - Ve Středočeském kraji přibude od nového jízdního řádu 4,9 procenta železničních spojů, v hlavním městě Praze pak 5,5 procenta. Nejvýznamnějšími změnami je rozšíření provozu na tratích do Berouna, Benešova, Kolína a do Kralup nad Vltavou. Celkem bude v Praze a ve Středočeském kraji vypravováno 2186 spojů denně. Na dnešním setkání s novináři to řekl ředitel regionálního obchodního centra Českých drah Alois Kašpar. Nový jízdní řád na železnici začne platit 11. prosince.

Zahuštění dopravy se týká mimo jiné linky z Prahy do Kralup, kde budou vlaky i mimo špičku jezdit v intervalu 30 minut. Část vlaků navíc bude prodloužena do Nelahozevsi, která doposud přímé spojení s hlavním městem neměla. Další velkou změnou je posílení počtu vlaků na trase do Řevnic a do Berouna. "Vlaky, které končily v Řevnicích, budou pokračovat do Berouna a vlaky, které končily v Radotíně, budou pokračovat do Řevnic. Mezi Prahou a Radotínem pak přibudou tři nové páry vlaků" uvedl Kašpar.Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (RoPID) představil 2. prosince v Praze patrový vůz pro posilové příměstské vlaky.

Další tři páry vlaků budou nově nasazeny na lince z Prahy do Českého Brodu, dva páry na trase do Lysé nad Labem a jeden pár do Milovic. Dva páry spěšných vlaků pak doplní stávající provoz na trati mezi Masarykovým nádražím a Kladnem.

Pražská aglomerace představuje 20 až 25 procent podílu na všech vlakových přepravách v Česku, denně vlaky na tomto území využije přes 120.000 lidí. "Víme všichni, že nejzatíženější linky mají interval patnáct minut a postupně se dostáváme na interval deset minut. Další možnosti nám bude skýtat ukončení prací na rekonstrukci hlavního nádraží," uvedl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán, který je ve společnosti odpovědný za osobní dopravu.Toaleta (WC) ve vlaku - ilustrační foto.

Většinu příměstských linek v současnosti obsluhují dvoupodlažní soupravy označované jako CityElefant. Celkem jich příměstskou dopravu v pražské aglomeraci zajišťuje 76, pro pokrytí potřeby Pražanů by ale bylo potřeba pořídit další desítky souprav, uvedl Štěpán. Zatím ale není vypsán program na nákup regionálních vlaků z evropských peněz.

Do té doby, než budou pořizovány další nové vlaky, přibudou na lince do Berouna modernizované vlaky složené z rekonstruovaných patrových jednotek. Jde o vozidla z bývalé NDR, které rekonstruovala šumperská Pars Nova a které nabízejí kromě nového interiéru například zásuvky a USB dobíječe pro nabíjení elektroniky, nová WC nebo elektronicky ovládané dveře. Navíc jde o první vozidla v rámci pražské integrované dopravy, která cestujícím nabídnou připojení k Wi-Fi, uvedl Kašpar. Rekonstrukce jednoho vozu podle něj vyšla na deset milionů korun, o víkendech budou tyto soupravy vozit výletníky na trase takzvaného Posázavského pacifiku, tedy z Prahy do Vraného a do Čerčan.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2016 ČTK

Načíst další článek

8°C

Dnes je čtvrtek 8. prosince 2016

Očekáváme v 7:00 1°C

Celá předpověď