V on-line bazarech přibyly po svátcích tisíce nevhodných dárků

foto Mobilní telefon, vstupní heslo, PIN - ilustrační foto.

Praha - Internetové bazary překypují nabídkou nevhodných vánočních dárků ke kterým lidé nemají účtenky či nevědí kde byly zakoupeny. Část dárků, které se obdarovaným nelíbily, se také vrací do obchodů. Často jde o oblečení nebo kuchyňské spotřebiče. Množství vraceného zboží ale podle obchodníků každoročně klesá.

Na serveru Sbazar.cz přibyly v posledních dnech tisíce nových inzerátů. Zdaleka nejčastějším nevhodným dárkem jsou historické knihy, kuchařky, oblečení či dětské zboží.

"Sledujeme, že téměř dvojnásobně vzrostl počet nových inzerátů historických knih a častěji lidé prodávají také kuchařky. V případě nových knih jde v těchto žánrech často o hodnotné publikace, proto je logické, že řada lidí využije možnosti prodeje namísto toho, aby se na knihu prášilo někde na poličce," řekl produktový manažer služby Sbazar.cz Pavel Kolář.

"Měkké" balíčky patří vždy mezi rizikové dárky. "Ukazuje se, že odhad správné velikosti je alchymie zejména u kalhot. Právě ty totiž lidé nyní prodávají jednou tak častěji než před Vánoci," dodal Kolář. Lidé se také často zbavují mp3 přehrávačů, kterých je mezi inzeráty o 53 procent více než před svátky.

Další část dárků, které se nesetkaly se zájmem obdarovaného, lidé vrátili obchodníkům. "Vracelo či vyměňovalo se nejprodávanější zboží, tedy počítače nebo mobilní telefony, v řádech drobných tisíců kusů. Vyměňovaly se především dárky, které nevyhovovaly velikostí, barvou, designem, kapacitou nebo byly duplicitní," uvedla Patricie Šedivá z Alza.cz.

V Datartu nejvíc nevhodných dárků zákazníci vrátili nebo vyměnili hned 27. prosince. "Tento rok zákazníci nejvíce vraceli mobilní telefony, malé kuchyňské spotřebiče a výrobky péče o vlasy, kdy nejčastějším důvodem byla nevhodně zvolená barva, nebo stejný dárek dostali vícekrát," uvedla mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

Podle Andrey Čižmářové z internetového obchodu Kasa.cz se počet vrácených dárků každý rok snižuje. "Nejčastějším důvodem požadavku na výměnu zboží je, že obdarovaný dostane např. dva totožné či podobné dárky, nelíbí se mu barva nebo nevyhovuje velikost," dodala mluvčí Euronics Lenka Mastešová. Často také zákazníci žádají výměnu produktů osobní péče nebo příslušenství, kdy uvádějí, že dostali příslušenství ke špatnému produktovému modelu.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

22°C

Dnes je pondělí 21. května 2018

Očekáváme v 17:00 22°C

Celá předpověď