Tisk píše o dohodě o brexitovém účtu, vládní činitel to popřel

foto Ilustrační foto - Brexit - vlajky EU a Velké Británie v Bruselu před sídlem Evropské komise.

Londýn - Britští a unijní vyjednavači dosáhli rámcové dohody ohledně účtu za odchod Británie z Evropské unie. Píše to na svém webu britský deník The Daily Telegraph s odvoláním na zdroje z obou stran. Představitel britské vlády, který hovořil pod podmínkou anonymity, ale v rozhovoru s agenturou Reuters tvrzení listu zpochybnil. Rovněž britské ministerstvo pro brexit odmítlo zprávu pro agenturu AFP potvrdit a obdobně se podle AFP vyjádřila i Evropská komise.

"Intenzivní jednání mezi Spojeným královstvím a Evropskou komisí tento týden pokračují v Bruselu. Pokoušíme se dosáhnout dohody," uvedlo ministerstvo pro brexit v krátkém prohlášení.  

Zdroje z Británie i unie listu The Daily Telegraph sdělily, že konečný účet bude ve výši 45 až 55 miliard eur (1,1 bilionu Kč až 1,4 bilionu Kč). Konečná částka má podle listu záviset na výpočtu obou stran na základě "dohodnuté metodologie".

Výše "rozvodového vyrovnání" je jedním z hlavních sporných bodů ve stagnujících rozhovorech o brexitu, dohoda kolem finančních závazků Londýna by podle The Daily Telegraph mohla znamenat průlom.

Londýn dostal od předsedy Evropské rady Donalda Tuska na finalizaci rozvodového účtu a plánu v otázce režimu hranice s Irskem čas do začátku prosince. V polovině prosince pak má o britské nabídce rozhodnout summit evropských lídrů, který může případně posunout vyjednávání o brexitu do fáze rozhovorů o budoucích obchodních vztazích.

Podle EU musí Británie před vystoupením zaplatit za finanční závazky pocházející z dřívějších společných rozhodnutí osmadvacítky.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

8°C

Dnes je pondělí 11. prosince 2017

Očekáváme v 9:00 5°C

Celá předpověď