Studenti učiliště Škody Auto postavili elektrickou buginu

foto Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto vyrobili elektricky poháněnou buginu, která dostala jméno Škoda Element (na snímku z 29. května 2017).

Mladá Boleslav - Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto vyrobili elektricky poháněnou buginu, která dostala jméno Škoda Element. Jde v pořadí o čtvrté učňovské auto z projektu, který má podpořit dovednosti a kreativitu studentů této školy. Automobilka Škoda Auto to uvedla v tiskové zprávě.

Škoda Element vychází z vozu Škoda Citigo. Dvoumístná plážová bugina nemá střechu ani boční dveře. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 60 kW. Zcela nové uspořádání má díky nápadům učňů také interiér. Odstranit museli střechu, boky vozu jsou kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl uzavřen víkem. Nejsložitější byla podle automobilky výroba individuálních dílů karoserie.

Projekt letošního učňovského auta začal v říjnu loňského roku prvními výkresy. Na stavbě se podílel dvaadvacetičlenný tým učňů ve věku 17 a 18 let. Učni na otevřeném plážovém vozítku pracovali celých 1500 hodin.

Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility. "Elektromobilita není jen přechodný trend, je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem," řekl jeden z učňů podílejících se na stavbě buginy Daniel Launa.

Novou elektrickou buginu učni symbolicky věnovali svému kolegovi Petru Stanislavovi, který v roce 2015 patřil k týmu a podílel se na stavbě jiného studentského vozu - pickupu. V červenci minulého roku měl nehodu na motocyklu a od té doby je odkázán na invalidní vozík. I přesto chce své nástavbové studium dokončit.

Loni v rámci projektu studenti vyrobili jediný exemplář kompaktního kupé Škoda Atero. Základem je model Škoda Rapid Spaceback, který byl výrazně upraven, například posunutím a změnou sklonu sloupků, upraven byl i sklon střechy. Pohonné ústrojí tvoří motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW sedmistupňová převodovka DSG. Práce na voze Atero trvaly přes půl roku a podílel se na nich šestadvacetičlenný žákovský tým.

Střední odborné učiliště strojírenské automobilky bylo založeno v roce 1927. Studenti zde studují ve tří nebo čtyřletých technických oborech ukončených výučním listem nebo maturitou. V denním studiu ho navštěvuje téměř 900 žáků, z toho zhruba 14 procent dívek.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

4°C

Dnes je sobota 16. prosince 2017

Očekáváme v 11:00 2°C

Celá předpověď