STEM/MARK: Výrobky českých značek preferuje 33 procent Čechů

foto Ilustrační foto - Tuzemští výrobci potravin mohou označovat své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou ČR.

Praha - Výrobkům českých značek dává přednost třetina Čechů. Dalších 45 procent lidí se pak rozhoduje podle okolností, jako je síla značky, pozice na trhu nebo tradice. Zahraniční výrobce výslovně preferují jen dvě procenta dotázaných. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK. K akvizici domácích firem zahraničními společnostmi se Češi staví spíše odmítavě.

K českým značkám mají silnější vztah dotázání starší 45 let a lidé bez maturity. Přednost českým produktům dávají Češi zejména v případě potravin a finančních služeb. Naopak u módy, kosmetiky a automobilů lidé preferují spíše zahraniční značky.

Více než třetina dotázaných se domnívá, že akvizice zahraniční firmou může českou značku poškodit. Zhruba polovina Čechů míní, že záleží na okolnostech, a 12 procent lidí si myslí, že takové akvizice českým značkám spíše prospívají. Každý třetí člověk zváží přechod k jinému výrobku, pokud nový vlastník tradiční českou značku přejmenuje.

"Drtivá většina dotázaných uvádí, že zahraniční investor by měl po převzetí české značky zachovat její jméno, recepturu a vlastnosti výrobku, ale i lokalitu výroby. Sedm z deseti respondentů se také domnívá, že nový vlastník si zlepší image, pokud se po získání české značky bude věnovat jejímu dalšímu rozvoji," uvedla Jitka Zítková ze STEM/MARK.

Agentura také předložila lidem k posouzení seznam tradičních, původně českých značek. S výjimkou Dermacolu jsou všechny vnímány převážně jako české bez ohledu na to, kdo je vlastní. Nejsilněji takto lidé vnímají Kofolu a Čedok.

Průzkum se uskutečnil od 12. do 17. října a zúčastnilo se ho 522 lidí.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

6°C

Dnes je pátek 17. listopadu 2017

Očekáváme v 21:00 4°C

Celá předpověď